Koca Yunus Emre'yi sığ bir ideolojik yaklaşımla ele almış ve bu kendi dar görüşünün içine hapsetmeye çalışmış. Bir yandan diyor ki: Yunus Emre, "Kentli, Tarikatlı, topraklı"; öte yandan da "Bektaşi olamaz". Çok tutarlı bir neden de sunamıyor. İlerleyen sayfalarda Yunus Emre'yi çağdaş bir anlayışta ele alınmasına, "Frenkleştirme" yaftasını vuruyor. Kendisinden farklı düşünene "gavur" diyecek neredeyse. Kitabın başında Yunus Emre şiirlerinin ona atfedilen şiirlerden üslup yönünden ayrıldığını söylüyor. Fakat sonraki sayfalarda, Yunus Emre'nin üslubuna pek benzemeyen "Dini" ilahileri de kitaba koymakta sakınca bulmuyor. Neymiş? Yunus Emre'nin düşünce dünyasına ters değilmiş. Halk arasında söylenirken değişmişmiş. "İşime öyle geliyor" demiyor tabi :)) Böyle çelişkileri de var anlayacağınız. Neyse...
Yunus EmreAhmet Kabaklı · Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları · 198329 okunma
Kıyas yaparak ve elde edilen fikirlerin kıyasıyla elde edilmiştir.
BAŞLIYORUZ.
Yavru keçilere (dişi olan)yemek koymaya gitmiş idim.
Elimde en güzel yicekler olmasına rağmen
O kız keçiler ne bana nede yiceklere itibar etmemişlerdi . çünkü onlar çekingen ve hangi niyetle onlara yemek verdiğimi tahmin edemiyorlardı.
Sadece sevmek ve vitaminli yicekler yedirmek istemiştim oysaki
Sonra dedim ki ısrarla çalınan kapı açılır elbet
Her zaman okşayıp sevmek yicekler yedirmek
Bir zaman sonra muhabbet oluşturur iki kalp arasında.
Saf ve temiz niyetle sevmek devamlılık için şart
Maharet güzeli görebilmektir,
Sevmenin sırrına erebilmektir.
Cihan, alem herkes bilsin ki şunu;
En büyük ibadet sevebilmektir...
Eğer göğün yedi kat üstüne çıkmaksa niyetin,
Sevgiden güzel merdiven bulamazsın...
Yunus EMRE