“Benim hayatım gömülü umutlarla dolu bir mezarlık.”
“Sevgili yaşlı dünya, çok güzelsin ve içinde yaşadığım için çok mutluyum.”
"Birilerinin ruhuna dokunabildiğimi düşünmek muhteşem bir şey."
"..bu kusurlu dünyada her şeyin mükemmel olmasını bekleyemeyiz. "
"Bana bakınca böyle bir şeyi hiç tahmin etmezdin, değil mi? İnsanlar hakkında asla dış görünüşlerine bakarak karar veremezsin..."
"Dinleyin ağaçlar uykularında konuşuyorlar, ne kadar güzel rüyalar görüyorlardır kim bilir!"
“Bazı şeylere fazlaca gönül bağlıyorsun, Anne.” dedi Marilla.
"Korkarım hayatın boyunca seni bekleyen pek çok hayal kırıklığı olacak.”
"İnsan şiirleri yalnızca tüylerini ürperttiği için bile sevebilir, değil mi?"
"Onlardan koparılmak zorunda kalacaksan, baştan sevmenin ne anlamı var?"
"Ben hiç değişmedim, azıcık bile. Yalnızca dallanıp budaklandım. Gerçek ben, içimdeki ben aynı. Nereye gittiğim veya dış görünüşümün ne kadar değiştiği hiç fark etmez."
"Ama eğer büyük fikirleriniz varsa, onları ifade edebilmek için, büyük kelimeler kullanmanız gerekir, öyle değil mi?"