Knut Hamsun’un ilk okuduğum kitabı Açlık’tı ve tekrar tekrar okuyabilecek kadar sevdiğim bir roman olmuştu.Bu yüzden yazarın diğer eserlerini incelerken Victoria’yı seçtim iyi ki de seçmişim.Herşeyden önce kitap o kadar sürükleyiciydi ki merak ederek okurken sonuna geldim.Kitapta değirmencinin oğlu olan Johannes’in çocukluk aşkı olarak başlayan Victoria ile olan hüzünlü aşk hikayesini,Johannes’in başarılı bir şair ve yazar olma sürecini okuyoruz.Victoria ve Johannes’in ilişkisi,toplumun onlara dayattığı değerler yüzünden iç dünyasında yaşadıkları duygu durumları çok etkileyiciydi.Hayatın akışı ile sürüklendikleri farklı yollar ve ilişkiler kaleme alınırken kitabın sonlarını gözlerim dolarak okudum.Aslında trajik bir aşk hikayesi,okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
Birisi aşkın ne olduğunu sorarsa aşk,güllerin arasında esip kesilen bir rüzgardır sadece.Ama bazen de bir ömür boyu süren,ölüme kadar devam eden,koparılması imkansız bir mühür mumudur aşk.