"Önce yoldaş sonra yol." diyor şair. Yolun güzelliği ise, yoldaşın güzelliğinden geliyor. Bir yola çıkacaksanız, mesela,hayat gibi yanınızda Size değer veren, kıymetinizi bilen insana, Ve insanlara yer verin. "Senin yarenliğin iyidir, yol çabuk bitiyor." diyebileceğiniz insanlara... Meğerse güzel sohbet, yolun zorluğunu, meşakkatini neredeyse alıyormuş.. Güzellik yolun güzelliği kadar, yoldaşın da güzelliğinden gelirmiş...🍀
Siyasi makamlara gelen insanlara bakarsak belirli bir süre geçtikten sonra o makama olan düşkünlükleri iş yapma yetilerini kaybettirerek bütün güçlerini makamlarını korumaya harcamaya itmektedir. Bunu yaparken de çok doğal ve normal bir şey yaptıklarını zannederek, kendilerini bir şekilde bunun doğru olduğuna inandırmaktadırlar. O noktadan sonra o idareci halkın sorunlarını görmezden gelmeye başlar. Bu tam bir felakettir. Görmezden gelinen sorunlar çoğaldıkça idareci ülkenin sorunsuz olduğuna ve toplumun birçok şeyi abarttığına inanmaya başlar. Ülkenin varlığı ile kendi varlığının son bulacağına inanır. Onu bu noktaya iten ise kapıldığı güç hastalığıdır.