Kitap serüvenim

Puan vermedi·83 syf.··
2026 13. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 23:21
Kitabı bitirdiğimde benim için düşündüren noktalar şunlar oldu: Eğitimsiz, hayata dair deneyim sahibi olmayan, çok görmemiş ve kaba denilebilecek yapıdaki bir insanın sahip olduğu bir beceri ile etrafta nasıl tanındığı konusu.. var olan becerisinin onu ancak bir yere kdar taşıdığı kabuğunun içinin küçük bir sohbet anında bile ele verdiği boşluğunu görüyoruz. Ve ün denilen şeyin insanı ancak bir yere kdar taşıyabileceğini .Dr b. İle son oyunu tamamlasalardı belkide artık kendini bitirmiş olacaktı.elindeki tek gücü olan şampiyon ünvanını orada bırakacaktı. Gelelim Dr B. Bize aslında sınırlar içinde de sonsuz seçenekler olduğunu gösteriyor.eline fırsat geçtikten sonra zamanı bu denli dolu geçirmesi, seçenekleri katlanarak arttırması beynin akıl almaz boyutlarını bize gösteriyor. Ama yinede şunu görüyoruz ki akıl almaz boyutlar dediğimiz artık doğru ile hayalî karıştıracak boyuta ulaşınca işlerin renginin değişmesi bizi korkutuyor.psikolojinin ne denli etkili olduğunu ve belli sınırlar dahilinde kalarak gerçek hayattan kopmayacak şekilde düşüncelerimizi düzenlemekten öteye geçmemenin önemini fark ediyoruz.Ve kitabın en sonunda asıl galibiyetin önce kendini seçmek olduğunu yaşayarak bize gösteriyor.
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,7bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·208 syf.··
2025 6. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 30 Nisan 2025 00:00
Kitabın akıcılığı çok güzel birde aşk içerince özelikle biz kadınlar için keyifli bir hal alıyor.Durup nefes alıp farkındalığımızı arttırmak için güzel mesajlar veriyor. Daha önce rast gelmediğim gerçekten de çok beğendim alıntılar vardı fakat ben kitabı yeterince derin bulamadım. Daha yüksek anlamlarla sayfaları bitirmeyi dilemiştim,beklentimin bir tık altında kaldı.
Huşu AğacıFunda Uçuk Er · Cezve Kitap Yayınları · 20202,257 okunma
Puan vermedi·220 syf.··
2025 4. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2025 15:56
Yazarın dilinden kaleme alınıyor ve günlük tadında anlatılıyor bu kitap.Satırları okurken yaşanılanlar ,hissedilenler kendi hayatıma benzer kesitleri aklıma getirdi benden bizden biri gibiydi ama zaman zaman fazlaca zor süreçlerden geçtiğini anlayabileceğim buna rağmen fazlaca abartılmış absürtlükte olduğunu düşündüğüm anlarda oldu.Ne kattı derseniz yeni bir şey öğrenemedim ama akıcı diliyle bu zamandan biraz olsun uzaklaştırdı, başarı hikayesi diyemem bana göre daha çok bir başkaldırı hikayesi gibi. Gençlerin okuduğunda yanlış çıkarımlarda bulunabileceğini düşündüğüm bölümler olduğundan bahsetmeden edemeyeceğim.Yolun açık olsun Deniz ...
Merdiven Altı TerapiDeniz Dülgeroğlu · Literatür Hayat Yayınları · 20241,219 okunma
Puan vermedi·152 syf.··
2025 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2025 00:06
Bolca odaklanmamız gereken eylem eylem eylem... Dopamin denilen şey ne kadarda hayatın içindeymiş meğerse.İçtiğin su , aldığın nefes, kekin sıcak kokusu, banyo sonrası ıslak saçlar... Farkında olarak yaşayalım.Yeni hazlar peşinde koşmak bizi gerçektende tüketiyor bunun farkına bir an önce varmamız lazım ‍ hayattan alamadığım hazları telefonu kaydırırken çokça tükettiğimi fark ettim, bir işi tamamlamanın zevkini beraberinde dinlediğim müzikler veya podcastlerle paylaştığımı fark ettim.Mutluluklarım an'dan uzaklaşıp bir sonrakine varma telaşı içinde yok olup gitmiş meğerse Kitap genel anlamda dopamin sisteminin nasıl işlediğini örnekler sunmasıyla ilerliyor, birkaç tüyo veriyor yazar ve çok açık örnekler üzerinden pekistirmeler yapıyor.neler yapabilirim sorusuna kitabın sonunda sizin biraz kafa yormanız lazım Kitabın içinde geçen alıntılar müthiş, hepsi tek tek duvara asılıp hatırlanması gereken türden
Kalk Bi Dopamin DemleSerkan Karaismailoğlu · Ortapia Yayınları · 20246,7bin okunma
Puan vermedi·282 syf.··
2025 1. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2025 21:19
İç ısıtan su gibi akıp giden bir kitap.Herkesin hayatında bir kez olsun bile düşündüğü bir konuyu ele alıyor.Bu seçimi yapmasaydım veya diğerini seçseydim hayat benim için nasıl olurdu sorusuna kütüphanede her bir kitapta bir hayat yaşayarak cevap buluyor Nora.Geziyor geziyor , tam buldum diyor .... Burada spoiler vermek istemem. Seçimlerimiz bizi somut olarak çok daha iyi yerlere getirebilir ama o gerçekten en iyi yerde olduğumuzu sandığımız anda iyi hissetmemiz garanti midir? Her zaman her koşulda bizi bulunduğumuz anda mutlu hissettirmeyecek gerekçeler bulabiliriz ve en basitinden içime sinmedi derizya hani.Bu bir iç meselesidir.Ne koşulda olursak olalım önce içimizi kendimiz ısıtacak nedenler bulmalı, bulunduğumuz her anın sahip olduğumuz en küçük bir şeyin bile kıymetini bilmeli, mutlu olmak için daha fazlası olması gerektiği düşüncesini artık geride bırakmalıyız.Yaşam ,bulunduğumuz anlar ibaret ve biz ne hissedersek onu yaşıyoruz.
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,7bin okunma