Cuma ŞAHİN

Paşa dolan gözleriyle baktı kaldı. Bir başka alemdeymişçesine yürüdü. Sonra dua etti. Cennet-ül Baki mezarlığından çıktı. Çıkarken, şehitliğin az ilerisinde ölen hacıların gömüldüğü yerden geçerken de Fatiha okudu.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Bu düzensiz, silahları yetersiz Urbanlarla Turklerin karşısına çıkama­ yız. Ancak onların hayat damarlarından olan Hicaz demir yoluna saldırı düzenler ve bu demir yolunu devreden çıkarırsam Türkler, Medine'de yiyeceksiz kalır. Kısa sürede de teslim olurlar. Bu iş için hala Osmanlı'dan medet uman, ona bağlılığını sürdüren kabile reislerini de altın ile kendi safımıza çekebilirsek, Türkler iyice iaşesiz ve susuz kalır ...
"Ben ki bu güzel şehre baksam doyar mıyım? Doymam elbette ... Gözlerimin göreceği en güzel manzaralardan birini dün Peygamber Efendimizin huzurunda iken yaşadım. Gözlerim onun kabrine bakma şerefine nail oldu. Bundan sonra bu görüntünün üzerine başka hiçbir şeye bakmasam. Hep o görüntüyle ve onun beynimdeki hayali ile hemhal olsam. Bülbüller gibi ben de figan eylesem her seher, her dem. Acaba ben de o gül kokularını yüreğimde duyar mıyım? Ah keşke öyle olsa. Keşke. . .
"Burada, vatandan uzakta da olsak öksüz değiliz. Peygamberimizin gül kokulu ikliminde, güller kokusuna gark olan bu beldede şehr-i Medine'deyiz ... Güller diyarına üşüşen bülbüller gibiyiz. Bugün varız, yarın yokuz. Gündüzün sonu gece. Hayatın sonu ölüm. Burada ölürsek, burada şehit olursak, ölüm, bize düğün, bayram olur."
Şişeye dikkat kesildi. Meşalenin sağa sola yaslanan alevi sebebiyle şişeyi zaman zaman çok iyi göremiyordu. Biraz bekledi. Sonra pür dikkat nişan aldı, şişeyi tam boyun noktasından vurdu. Ali'ye dönerek: Türkler asla ıskalamaz dikkat edin, dedi.