Gerçekleşen her şey adilane gerçekleşmiştir. Dikkatle incelersen bunun doğru olduğunu görürsün. Yalnızca bir dizi nedenin sürekliliğine göre değil, adalete göre de söylüyorum bunu. Yani herhangi birine sadece hak ettiği kadarı pay ediliyormuş gibi. Baştaki gibi dikkatle bak ve her işi, iyi bir insan olmanın manasına dair oluşturduğun kanaatine aykırı düşmeyecek şekilde yap. Yaptığın her işte bunu düstur edin.
İslamiyet'ten önceki dönemin nasıl olduğunu anlatan bir kitap. Yazar Cahiliye Dönemi'nin aslında anlatıldığı gibi kötü âdetlerle dolu ve çağına göre geri kalmış bir dönem olmadığını, bazı şeylerin asıl İslamiyet'ten sonra olumsuzlaştığını anlatıyor. Bu düşünceleri öne sürerken Arap kaynaklarını dipnot olarak vermiş. O kaynaklara başvurup kontrol etme gereği duymadım çünkü ben bu kitabı herhangi bir teze referans göstermeyeceğim. Alanım değil, işim değil ama kaynaklara bakmak, derinlemesine araştırma yapmak isteyen sanırım yapabilir. İnce bir kitap, kısa kısa bölümlere ayrılmış. Kolay okunuyor. İlgi alanına girenlere tavsiye ederim.