8/10
·453 syf.··
2026 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Mart 2026 18:31
Sanırım Uçurtma Avcısı’dan sonra beni en çok ağlatan kitaptan biri oldu.Hani şu doğu topraklarında bitmek bilmeyen illet meseleler olmasa bunca kitap niye yazılırdı,nasıl yazılırdı bilemiyorum.Ana karakter Piruze.Piruze genç ve güzel bir diplomat kızıdır.Londra’ da bir süre yaşamış hayatın ona vereceği her türlü kaliteli şeye sahipken Şam’da babasının geçiçi görevlendirmesi ile hayat sürerken Şam’ın hatrı sayılır bir ailesinin oğluna tutuluverir.Bu aşk evlilikle taçlanır.Bizim İstanbul görmüş Piruze’miz aşk belasına babasının istememesine rağmen katılır ve Şam’a yerleşir.Peki Şam nasıl bir yerdir.Şam romanda anlatıldığı üzere 80’li yıllarda şeriat kanunlarına göre yönetilen kadınların ve çocukların velayet ve yurtdışına çıkışlarının erkeklere tabi olduğu çoklu evliliğin normal görüldüğü erkeklerin evlendiğinde bile babalarının kuklası ananlarının sözünden çıkmayan hanımevlatları olduğu , aşırı kadın düşkünlüğü nedeniyle kadınların sürekli süslü gezmek zorundalığı ve her an yedeklenme korkusuyla yaşam sürdüğü bir coğrafya.Bu coğrafyada kadınlar altınla ve süsle epey bir güzellenir.Bakınız suriyeli göçmen kadınlarda dikkat çekici bir süslenme dikkat çeker.Bu ülkede muhamalat denilen gambaz adamlar mevcuttur.Siyaset sessiz konuşulur.Ülkede inançsız diye tabir edilen bir kesimin küçük kız cocukları varlıklı ailelere hizmetçi yapılır o kız cocuklarıda vakti gelince tek kurtuluş seçeneği olan evlilikle taçlandırılır( ya da hapsedilir).Bu Şam’ın hiç güzel yönü yok mu diye sorarsanız öğlen 2-4 arası siesta denilen genel mola verilmesi diyebilirim.O sebepledir ki yemekler geç yenir bu da gece gece baharat kokan komşuların varlığına sebep olur.Bu gerçek yaşamdan uyarlanmış bir romanmış.Bakınız hanımefendiler, güzel kızçelerim coğrafya mal mülke hatta hatta eğitimle bile bir
PiruzeSinan Akyüz · Alfa Yayınları · 202413,2bin okunma
Biraz öznel biraz nesnel…
Puan vermedi
Sevgili okurlar… Bu seri sizi içinize çekecek ve ilk kitabın özelliklerini taşıyan nitelikte. Kitap;serimizin içine iyice çekilip şaşırarak,afallayarak ve hatta kendimizi kaybederek okumamamızı sağlayacak kadar Güçlü bir kurguya sahip. Kitabımız, bu sefer Bronz karakterimizin ağzıyla okuma fırsatını bize bolca sunup karakterlerimizi daha iyi anlamamızı sağlıyor. Kitabımız bu sefer Hisar’ın bolca üzüntüleriyle doldurulmuş vaziyette, hele ilk bölümler… Kitabımız serinin diğer kitapları olmadan tekil olarak okunamayacak şekilde çünkü: sahnelerin ortasından bölünerek ayrılmış bu kitapların önceki bölümlerini okumadan ince detayları kaçırır, en sonki sayfanın yüceliğine kapılıp ardından gelen kitapları okumadan duramazsınız. Önceki kitabına da yorum yaptığım bu serinin basılmış olan tüm kitaplarını okumuş biri olarak söylüyorum ki; sürekli birbirini kopyaladığı için özgünlüğü kaybolmuş kitapların arasında parlayan bu kurgu daha önce okuduğum hiç bir kitaba benzemiyor. Aksiyon seven okurlar; bu kitap size, romantizm olmazsa olmaz ama diyen kitle;bu kitap size ve sisteme başkaldırıyı seven okurlar; bu kitap sizin için yazılmış… Özge Naz zekasıyla kendine hayran bırakıyor, kitabı beni oku diye haykırıyor, satırları ağlatırken kahkaha attırıyor, kelimlerine bir ruh giriyor. Kesinlikle verebileceğim en fazla puanın 10 katını hak eden bu kitabı okuyun/okutun amma ve lakin kızçelerim, lütfen Bronz karakterine düşmeyin(kocam). Tüm sıkı okurlarıma ve benim gibi kitaplara sığınanlara… Umarım incelememi beğenir,hesabıma göz atarsınız…
Bronz 2Özge Naz · Guardian Yayınları · 20241,895 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Biraz öznel…
10/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
Gerçekten çok akıllıca yazılmış bir kitap… Bronz isimli serinin ilk kitabı olan bu kitap “Hadi be,” ,” Nasıl olur?” , “.Nasıl bu kadar ayrıntılı düşünülmüş olabilir?” Gibi bir çok düşüncemi beraberinde getirdi. Yazarımız Özge Naz ve onun harika zekasıyla yazılmış bu kitapta; aksiyon, heyecan ve çoğu zaman yürekleri sızlatan sahneler beraberinde geliyor. Kadınların hiç bir şekilde aşağılanmadığı -günümüzdeki yeni nesil kitapların aksine- ve hatta kadın karakterlerimizin erkek karakterlerden daha güçlü,fiziksel/mental, olup sisteme dahi başkaldırabileceği bu evrende kartlar kaderleri biçiyor. Sahneleri asla ama asla Wattpad gibi platformlardan - kendisi Wattpad’dan yayınlanmış bir seri-beklemediğim kadar gerçekçi,akıllıca ve yerinde duyguları barından nitelikte. Öyle ki serinin diğer kitapların ilk kitaptan hallice olması ve hiç bir şekilde içine sinmeyen, offf bu ne ya dedirttirmeyen anlara ev sahipliği yapmaması bile bu litabı okumanız için bir neden. Kitap başta sıkıcı ilerliyor diyemeyeceğim. Çünkü ilk bölümlerde bile kitabın içine sürükleniyorsunuz. Ana karakterlerin ailesi ve çevresiyle olan bağları bölümler,sayfalar geçtikçe açığa çıkıyor ve sizi içine alıp mahvediyor. Bu kurgu;aklınıza gelebilecek her türlü kategoriyi karşılıyor. Ama özellikle aksiyonu ve dahice yazılmış geçmişi-geleceği seven okurların ba-yı-la-ca-ğı türden. Kitabı okumaya yeni başlayacak kişiler size iki çift lafım var: Öncelikle serinin ilk 5 kitabı da yayınlandığı için ve kitapların bitiminde yeni kitabı beklemek gibi bi derdiniz olmadığı için şanslısınız, ancak beşinci kitabın sonuna geldiğinizde de altıncı yani son kitabın çıkmasına az kalmış olur. Ha birde kızçelerim Bronz karakterine fazla düşmeseniz… sizi seviyorum.
BronzÖzge Naz · Guardian Yayınları · 20243,004 okunma
10/10
·
Beğendi
İyi akşamlar arkadaşlar En sevdiğimiz arkadaşımız Sincap Babi ile geldik. Kızçelerim ile severek okuduğumuz bir kitap oldu. Öncelikle ebeveyn olarak okuyup çocuklarınıza gönül rahatlığı ile çocuklarınıza okutabilir, çevrenizdeki insanlara tavsiye edebilirsiniz. En güzel dostluklara şahit olurken, anlayışın,empatinin, dayanışmanın ve özür dilemenin önemini bir kere daha anlamış oluyoruz. Kimseye karşı önyargılı olmamayı da öğreniyoruz. Duygularımızı güçlendirdik. Yeniden Babi ile karşılaşmak için can atıyoruz Sincap Babi iyi ki tanıdım seni. Gözlüklü halinde hiç fena olmadı @1cocuk_1dunya_ kaleminiz daim olsun Özlem Çevik @birokuryazargezer @2ekitap
Sincap Babi'ye Neler Oluyor?Canan Özçelik · 2E Kitap · 202415 okunma
Puan vermedi·376 syf.·
2025 2. kitabı
Aslında ilk bitirdiğimde yazacaktım ama kısmet bugüneymiş. Benim bu kitapta takıldığım kısım “Kral kaybetti”den ziyade, “Kral nasıl kaybetti ve Kral’a kaybettiren ne oldu?” sorusu. Kralımız hayatı boyunca suçu hep başkalarında aradı. Dönüp kendisine hiç, “Ben nerede hata yapıyorum?” demedi. Ortada bir yanlış olduğunda bunu hep dış güçlere, dış etkenlere mal etti. Kendisini sorgulamaktan uzak, kendine körü körüne inanan bir narsistti. Ve günün birinde, dünyanın ondan daha büyük bir yer olduğunu; her şeyin onun etrafında dönmediğini fark etti. Bir nevi “mağara alegorisi” gibi… Işık gözünü kör etti ama gözlerini ovuşturup gerçek dünyaya bakmakta oldukça geç kaldı. Benim felsefemde her zaman iğneyi başkasına, çuvaldızı kendine batır vardır. İnsan olarak dünyaya gelmiyoruz; insan olmak için dünyaya geliyoruz. Büyüyoruz, düşünüyoruz ve düşüncelerimizin genişliği kadar gelişiyoruz. Ama her olayda suçu başkalarına yüklediğimiz sürece, değişime ve gelişime kafa tutmuş oluruz. Sonunda acınmaya bile değmeyecek sefil yaratıklar yaratırız sadece. Gerçek krallar; değişime ve gelişime açık, vicdan sahibi, düşünen insanlardır. Ve onlar asla kaybetmezler. Dipnot: Sevgili kızçelerim küçük dağları ben yarattım edasıyla gezen kişilerin, o dağlarda bir kum tanesi bile olamadıkları kulağınızdaki en güzel küpe olsun. Büyüsüne kapılıp, hayatınızı zehir etmeyin.
Kral KaybederseGülseren Budayıcıoğlu · Doğan Kitap · 202421,9bin okunma
Biz kadınlar neden hiçbir zaman gün yüzü göremiyoruz
10/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2025 91. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 12 Ekim 2025 16:00
Bu kadınların çekisi hâlâ bitmedi. Neyse savaş bitti ve Troyadan kadınlar geldi. Hiç kimse heleneyi sevmiyor ama ben kadın ayırt etmem genelde. İşte kampın başına şrfsz akhilleusun onun kadar şrfsz oğlu geçiyor. Briseis hâlâ hamile ve kamptan ayrılamıyorlar bir türlü. Hava sıcak ya da fırtınalı bir türlü gidemiyorlar bir de hastalıktan kırılıyorlar tabi. Akhilleusun oğlu (ismini unuttummm) priamos amcayı çok kötü bir şekilde öldürüyor aw baban onu sardı sarmaladı kuş sütleriyle besledi sen kimsin küpek. Sonra bunlarda misafirler öldürülmezmiş ve akhilleus ile priamos misafirmiş bu öğrenilince herkes bir zortluyor. O zamana kadar şfsizin yapmadığı şey kalmadı dedeme. Kurda kuşa yem mi etmedi onun mezarında uğurlayan kızı boğarak mı öldürmedi velete bak daha 17 aw. İşte affedilsin diye atını kurban et diyorlar ama velet seviyor o yüzden saç örgüsünü kesiyor. Bu onlarda baya bir aşağılanma gibi bir şeymiş galiba. Neyse bir kadın hamile kalıyor ama erkek çocuklarına pek sıcak gözle bakmıyorlar keşke kendilerini de öldürseler. Kadının oğlu oluyor ve onu saklıyorlar mecburen. Kadın kaçıyor sonra kamptan ve priamosu doğru düzgün uğurladıkları için hava düzeliyor. Hep birlikte gemilerle gidiyorlar. 3. Kitap çevrilirse onu da incelerimm
1000Kitap
Troyalı KadınlarPat Barker · İthaki Yayınları · 2023307 okunma