Ne tarih var, ne imza o resimde, hayranlığı ve hayal kırıklığını yansıtan şu sözler sadece : Semerkant, Dünya’nın ezelden beri Güneş’e çevirdiği en güzel yüz .
Nasıl ki Osmanlı mülkünde sanatçılık ve fahişelik gayri Türklere tapulanmıştı; imparatorluktan kalma hastalıklarımız arasında Türk olmayanı alkışlama adeti de aynen devam etti.