بِاسمه سبحانه
Sözüm önce kendim için
“Nazarımda edipler insanlara âdiliklere karşı nefreti talim edecek mürşitlerdir”
-Ömer Seyfettin
Hikmet-âmiz gerekdür eş‘ar
Ki me‘alli ola irşâda medâr
-Nâbi
— Ben şimdiyecek işte bunu hiç duymamıştım.
— Senin ne duyduğun var ki hımbıl.
— Benim bildiğim Çemberlitaş dibinden tepesine kıdar mor
kırmızı bir kayadır. Bunun altını nereye gitmiş? Yahudiler aşırmış?
— Sen her eşeği ağır aksar sanırsın? Mısır merkebi vardır ki beygiri ardında bırakır.
— Zo divane olma. Mısır’ın eşeği Mısır’da gider. Sıcak hava ister. Çünkim setresi beyazdır. Buraya gelirse kulakları önüne düşer. Türkçe bilmez; Arapça, İngilizce ağnar.
Bu yeni şair şuaranın içine öyle cakalı söz doğuranlar var imiş ki Frenklerin meşhur şuarası Küse’dir, Müse’dir, Gogo’dur, Hugo’dur nedir? İşte bu kıyak herifler makabirlerinden kalkıp da bu beyitleri okuyacak olsalar haryan kalıp şaşarlar imiş ki acep bu lafları eden biziz, yoksa Türklerdir? Ayırt edemezler imiş. O kadar engine, derine varmışlar, dibine oturmuşlar.