e

Erdem ve Ceza

1 üye
Takip
..
...İyilikle kötülük arasında yaptığı seçim değildir insana mutluluk kapısını açan. Çünkü erdem de kötülük gibi yalnızca bir davranış biçimidir. Söz konusu olan birini ya da öbürünü izlemek değil, herkesin gittiği yoldan ilerlemektir, bu yoldan uzaklaşanlar her zaman haksızdırlar. Herkesin erdemli olduğu bir dünyada sana da erdemi öğütlerdim, çünkü ödüller buna bağlı olduğundan, mutluluk da hiç kuşkusuz onun sayesinde gerçekleşecekti. Tümüyle kokuşmuş bir dünyadaysa sana yalnızca kötülüğü tavsiye edeceğim. Ötekilerin yolundan gitmeyen kaçınılmaz bir biçimde yok olur, önüne gelen çarpar ona ve en güçsüz de o olduğundan muhakkak ortadan kaldırılması gerekir.
Sayfa 154·Kitabı okudu
Erdem ve Ceza