Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Rasulullah(sav) buyuruyor ki: "Cehaletin ilacı sormaktır" (Ebu Davud/Sünen)
Şeyhulislam İbn Teymiyye rahimehullah dedi ki: "Şüphesiz bütün dinler müttefiktir ki bütün rasuller putlara ibadetten (şirkten) neyhettiler ve bunu yapanları tekfir ettiler. (Bu şirkleri işleyen müşrikler) Mü'min, mü'min olamaz ancak putlara ibadetten ve Allah'tan başka ibadet edilen her şeyden beri olmadıkça.
Reklam
Şeyhulislam İbn Teymiyye dedi ki: "Mürted, Allah'a şirk koşan ya da Rasul'e veya getirdiğine buğz eden ya da üzerinde kat'i icma edilmiş bir şeyi inkâr eden, Allah ile arasında aracılar edinen, onlara tevekkül eden, onlardan isteyen veya onlara dua eden ya da insanın cahil olamayacağı Allah'ın sıfatlarından birini inkâr edendir.
"Benim için bağışlanma dile; Rabb'inden şunu iste; benim için dua et." gibi sözlerinin hiçbir aslı yoktur.
Her kim itikat ederse ki insanların arasında bunlardan birinin sözüyle hükmedilebilir veya onların arasında kitap ve sünnet ile hükmetmez ise şüphesiz o kąfirdir.
Her kim Allah'a ve Resul'üne muhakeme olmaya iltizam etmez ise (Iltizam; ona muhakeme amelini gerçekleştirmek veya onunla hükmetmektir. Ona rıza, teslimiyet ise batıni olup imanın diğer mertebeleridir. İbn Teymiyye burada itikattan değil amelden ko- nuşmaktadır.)
Reklam
(Hariciler, sünnet inkârcılarıdırlar, çünkü sünnetin cahilidirler. Bu yüzden Müslümanları harici diye isimlendirip sünneti inkâr ederek tevhit iddiasında olanlar, işte onlar hakiki haricilerdir.)
"İslam'da Osman'ın öldürülüşünden sonra Müslūmanlar arasında ilk çıkan ayrılık ve bidat Muaviye ve Ali'nin ittifak ettikleri hakem olayındaki haricilerdir. Dediler ki, "Allah'tan başka hakem yoktur."
Nebi (s.a.v)Veda Haccında dedi ki: "Benden sonra birbirinizin boynunu vuran kafirlere dönmeyin." Buhari, İbn Abbas'tan şu hadisi rivayet etmiştir, "Eğer birisi kardeşine, ey kafir, derse ikisinden birisine döner."
1 Buhari, Kitabul Hace, 1739, Fethul-Bari, Kitabul Fiten 92. Bölum, Hadis No:7079Kitabı okudu
Şeyhülislam İbn Teymiyye dedi ki: "Sahihi Müslim'de Ebu Hureyre'den şu hadis gelmiştir, Nebi dedi ki: "İnsanlarda iki şey vardır ki onlar küfürdür, nesebe sövmek ve ölünün arkasından ağıt yakmak." Yine Sahihayn'da (Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müs lim) sabit olduğu üzere Ebu Hureyre'den gelen diğer hadiste şöyle demektedir: "Babalarınızdan başkasına kendinizi nispet etmeyin. Şüphesiz bu küfretmektir." Bu Kur'an'da tilavetten nesih olunarı şeklidir. Yine Sahihay'da Ebu Zer'den şu rivayet edilmiştir, Rasu- lullah'tan işittim ki: "Hiçbir adam yok ki bilerek kendisini ba- basından başkasına nispet etsin, şüphesiz bunun ile küfretmiştir. Her kim kendisinin olmayan bir şeyi iddia ederse bizden değildir. Her kim de bir adamı küfür ile itham ederse veya Allah'ın duşmanı derse o kişide yok ise kendisine döner." Buhari'nin lafzında da şöyle gelmiştir, "Hiçbir adam yok ki bilerek kendisini babasından başkasına nispet etsin, şüphesiz bunun ile küfretmiştir. Kim bir ka- vimden olmamasına rağmen onlara kendini nispet ederse ateşteki yerini hazırlasın. 4
4. Buhari, Kitabu'l-Menakıb, 3508; Fethu'l-Bari 61.Bolum, Bab 5, Menakib,Kitabı okudu
Reklam
İbn Teymiyye, Ahmet İbn Hanbel ve selefin çoğunluğu Allah'ın şeriatı ile hukmeden bir hakimin rüşvet alarak Allah'ım indirdiği ile hükmetmemesini küfrün altında küfür, zulmün altında zulüm ve fiskın altında dinden çıkarmayan fisk olarak kabul etmişlerdir. Onlar külli olarak Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyen häkimden değil, sadece İslam şeriatı ile hükmeden kadının hükmünden konuşmuşlardır. Bu ise Şeyhulislam İbn Teymiyye'nin sözlerinin önünün ve arkasının zikredilerek beyan edilmesiyle açık bir şekil de anlaşılacaktır.
Alimler, "Müslüman helal saymadığı müddetçe günahtan tekfir edilmez."
Ehli Sünnet vel Cemaat'in üzerinde olduğu akideye göre kişi büyük günahta ölene kadar da ısrar etse günahı helal saymadığı müddetçe käfır olmaz.
20 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.