"Sevdiğiniz hiçbir zaman sizin basit bir uzantınız değildir. Sevdiğiniz her zaman sizden farklıdır ve onun varoluşu, her zaman kendisinin sizin varoluşunuzdan farklı olduğunu doğrulayacaktır. Olgun yetişkin, yani otantik birey, öteki bilincin tam bağımsızlığına hoşgörü gösterir ve memnuniyetle karşılar. Onu kabul edebilir; bu ona kuvvet verir. Ne var ki aşka hazır olmayan zayıf ve olgunlaşmamış kişi, sevdiğinin bağımsızlığının ağırlığı altında ezilecektir."
Bilgeye sormuşlar;
- Dünyada en güzel şey nedir?
Bilge:
- Sevmek demiş.
- Peki ya sonra?
Bilge:
- Sevilmek demiş.
- Peki neden sevmek, sevilmekten önce geliyor?
Bilge ise:
- Çünkü insan sevdiğine sevildiğinden daha çok emindir demiş.