Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tarıh siyaset politika Araştırma inceleme

Profil
"Cinsler arasındaki farklar temel hak ve hürriyetleri ortadan kaldırmaz ve bir cinsi diğerine karşı kayırmaz. Nitekim Kur'an, cinsiyet ayrımı yapmaksızın insanlar için en yüksek değerlerin iman, erdem, bilgi, doğruluk, iffet, takva, sadakat, merhamet ve mağfiret olduğunu söyler. (En'am 6/132, Zümer 39/9, Mücadile 58/11).
Sayfa 525 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
"Varlığı bilmek, Tanrı'nın kendi eseriyle cilveleşmesinin yollarını bilmekse, o zaman Tanrı'yı bilmeden ' ben'i de bilemeyiz.'Ben' idraki bizi varlığa, varlık bizi Tanrı'ya, Tanrı da bizi tekrar' ben'e geri getirir.Kendine geri dönen 'ben' yahut nefs, artık sıradan bir 'ben'/nefs değildir;zira o, "büyük varlık dairesini" kat ederek geri dönmüş bir öznedir... "
Sayfa 479 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
Reklam
"Onun gözünde şehirli ve yüksek kültüre sahip bir İslâm'ın pek bir anlamı yoktur. Tersine, Lawrence, Arap-İslâm kültürünün zeminini oluşturduğunu düşündüğü bedevi yaşamını ve çöl hayatını gerçek, otantik, saf ve zaman-üstü bir değer olarak görür.
Sayfa 467 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
"“Cem Sultan, Osmanlı hanedan mensupları arasında hacı olan ilk ve tek şehzade sultandır.”
Sayfa 429 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
"Bir hakikat arayışı olarak felsefe bir elit lüksü değil, dinî vecibedir"
Sayfa 361 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
"Doğu da Batı da Allah'ındır; O istediğini doğru yola ulaştırır."
Sayfa 347 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
Reklam
""Dini ve kültürel farklılıklar gerçektir;fakat bunlar bir tahkir ve uzlaşma sebebi olmak yerine bir zenginlik, merak ve karşılıklı alışveriş vesilesi olmalıdır."
Sayfa 325 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
Gırnata'daki Elhamra Sarayı gibi dış görünüşü mütevazi, iç tarafı son derece zengin olan eserler, İslam kültüründeki zâhir ile bâtın, hareket ile sükûn, tefekkür ile estetik zevk arasındaki dengenin ve bütünleşmenin kayda değer örnekleridir.
Sayfa 288 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
Bir efsaneye göre Sylvester, Kurtuba’da Müslüman ilim adamlarından gizlice “yasak bilimleri” öğrenir ve bunları kendi derslerinde ve vaazlarında kullanır. Bu tür rivayetler, İslâm bilim geleneğine duyulan gizli ve mütereddit hayranlığın bir tezâhürü olarak görülmelidir.
Sayfa 270 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
Leibniz, İslam’ın Hristiyanlıkdan daha hızlı yayıldığını, çünkü hurafe ve efsaneden çok akla yakın olduğunu savunuyordu.
Sayfa 259 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
Reklam
Bellini'nin 25 kasım 1480'de tamamladığı Fatih portsi, Rönesans sanat akımlarının izlerini taşır ve realist kimliğiyle öne çıkar.. Bellini, Fatih'in sarığını ve üzerindeki kıyafetleri Osmanlı Sultanının ihtişam ve zerafetini yansıtacak şekilde çizer..
Sayfa 235 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
Kahve kelimesi, bir iştikaka göre Arapçada "iştah kesen" manasında Kahy kökünden gelmektedir.
Sayfa 196 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu
"“Hazreti Peygamber(SAS) ve O’nun Sünneti olmadan İslâm inancını yaşamak ve hayata geçirmek mümkün değildir.”
Sayfa 77 - İnsan yayınları haziran 2016Kitabı okudu