Bir de soruyorlar bize:
"Türkiye neden geri?"
Türkiye yeteri kadar ilim adamı ve teknik eleman yetiştiremediği için geri. ABD'de bir yılda 204.000 ilmi araştırma yapılıyor. Ingiltere'de bir yılda 42.000, Almanya'da 26.000, Japonya'da 23.000 ilmi araştırma yapılıyor.
Türkiye'de ise bir yılda yapılan ilmi araştırma sayısı sadece 6.000 civarındadır. Okumadan, yâni kafamızı çalıştırmadan ilmi araştırmalarda bulunmadan nasıl kalkınabiliriz?
Türkiye' nin 300.000 ilim adamına 3 milyon teknik elemana ihtiyacı var. Kur'an boşuna mı "Oku!" emriyle başlıyor. Sevgili Peygamberimiz (S.A.V.) boşuna mı "Alimin uykusu bile câhilin ibadetinden üstündür" buyurmuş?