Aytmatov bu kitabında da Orta Asya bozkırlarından vazgeçememiş. Yine konuşacak, konuşturacak bir hayvan bulmuş ve yine şimdiki zamanda geçmişe yürümüş. Aytmatov genelde kurtlarla konuşurdu ama bu kitapta bozkır hayatının vazgeçilmez parçası bir atı kendine konu edinmiş. İçerik olarak her kitabında olduğu gibi bozkır hayatı, dönemin Rusya'sı ve yine dönemin insan ilişkileri ve devir değiştikçe zamane gençlerinin de nasıl değiştiğini anlatmış ve tabi ki eleştirmiş. Güzel bir kitaptı. Tavsiyemdir. İyi okumalar.