Bir kadının aynı eleştiriyi getiren bir erkeğin vereceğinden kat kat fazla acı vermeden, kat kat fazla öfke uyandırmadan, bu kitap kötü, bu resim zayıf ya da buna benzer bir şey demesi nasıl da imkansız! Çünkü kadın gerçeği söylemeye başlarsa aynadaki figür küçülür; hayata uyum gücü eksilir.
Hüzün denen şeyin lanet olası bir yanı varsa, o da adamı hastalandırmakla kalmayıp aynı zamanda kendini beğenmiş, burnunun ucunu göremeyen, hatta neredeyse kibirli biri yapmasıdır.
Sevginin amacı bizi mutlu kılmak değildir. Benim inancıma göre, sevgi acı çekmelerde, çilelere katlanmalarda ne kadar güçlü olduğumuzu bize göstermek için vardır.