Belki de dertlerin en önemli yönü, Allah ile konuşmak gibi olan Kur'an okumaya sebep olmasıdır. Sıkıldıkça Kur'an okuyabilmiş olsaydık ne büyük kazancımız olurdu? Kur'an'la haşır neşir olan bir mü'mine hangi dert çekilmez olabilir? Ah bir becerebilsek! Dertlendikçe, işler tıkandıkça, bütün yollar kapandıkça Allah'ın elimizdeki ipi Kur'an'a sarılabilsek .Onu doya doya okuyabilsek. İçindekilerden ibret alabilsek! Ateşe atılıp da dayanmayan İbrahim'i ,küçük kuşların taşlarıyla helak olan filli orduyu ,Nemrud 'u, Firavun'u, Karun'u anlayabilsek! Allah'ın azametini idrak edebilsek!