10/10
·176 syf.··
2026 31. kitabı
"Artık çok yorgunum! Yıllarca sabahlara kadar süren akşam yemeklerini düzenleten ve konuklarımı çeşitli konularda konuşmaya zorlayan ben değilmişim gibi, şimdi tek başıma kalmak, sadece ömrümün bana ait sinemalarıyla oyalanmak istiyorum..." Bu alıntı Ulu Önder'imizin hasta yatağında ölümü beklediği günleri ve psikolojik durumunu ortaya koyuyor. Birçok savaştan sağsalim çıkmış , ne badireler atlatmış, ülkemize sayısız zaferler yaşatmış, Cumhuriyet ve yanında birçok devrim yaratmış olan Atatürk -fikirleri her ne kadar ölümsüz olsa da- o Perşembe ölüme yenik düşmüştü. Son günlerinde dahi ülkesini , Hatay meselesini , barış ve seçimi düşünen Atam'ın son Kasımına ve son perşembesine kadar yaşayıp düşündüklerini canım moderatörüm Semra tavsiyesi ile sevgili @benaysekulin kaleminden okuyabilmek , adeta Atam'ın içini dökmesine şahit olmak, hayatını film şeridi gibi onunla birlikte izlemek , mutlulukları kadar mutsuzluklarına, başardıkları yanında başaramadıklarına ve belki pişmanlıklarına tanık olmak gurur vericiydi. Kitap 176 sayfa olmasına rağmen ben sindire sindire okudum.Bir çırpıda okuyup kenara kaldırmak istemedim. Atam ile daha uzun zaman kalmak istedim sanki... Yazar; bu kitapta , İyi Asker ve Kurucu Devlet Adamı Atatürk'ü değil çocuk Mustafa'nın , delikanlı Mustafa Kemal'in , dost, aşık, evli, boşanmış ve en sonunda hasta ama her dem yalnız bir adamın iç dünyasını anlatıyor. Bu güzel kitap, yazar ile tanışma kitabım olarak da ayrı bir yere sahip olacak.İyi ki okudum.Sizler de mutlaka okuyun derim...
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
8/10
·176 syf.··
2026 51. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2026 23:08
Mustafa Kemal Atatürk’ü anlatan pek çok kitap okudum; ancak bu kitap onlardan farklı bir yerde duruyor. Çünkü olayları sadece tarih sırasıyla aktarmıyor, Mustafa Kemal’in düşüncelerine, duygularına ve iç dünyasına da yer veriyor. Kitabı okurken sanki onun ağzından hayatını dinliyor, yaşadığı zorluklara ve hissettiklerine tanıklık ediyormuş gibi hissettim. Çocuk yaşta babasını kaybetmesi, babasının dürüst ve ilkeli kişiliğinin onun üzerindeki etkisi, eğitim hayatı, okumaya olan tutkusu, askeri okul yılları ve geleceğe dair düşünceleri oldukça akıcı bir dille anlatılıyor. Tarihi olayların yanında, bir insan olarak Mustafa Kemal’i tanımaya da imkân sunuyor. Kitabı okurken Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatını baştan sona anlatan bir biyografi okuyacağınızı düşünmeyin. Bu eser biyografik roman türünde olduğu için yazarın edebî yorumları da yer alıyor. Bu yüzden bazı yerlerde “Acaba Atatürk gerçekten böyle düşünmüş müdür, böyle söylemiş midir?” diye aklımdan geçmedi değil. Anlatılanları okurken bunun bir biyografik roman olduğunu unutmamak gerekiyor. Ayrıca bazı bölümler bana biraz hızlı ve aceleyle yazılmış hissi verdi.
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
2/10
·176 syf.··
2026 42. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2026 15:32
Kitabı okurken en çok zorlandığım yer, Atatürk’ün bir roman kişisi olarak konuşturulma biçimiydi. Elbette tarihsel figürleri insan yanlarıyla okumayı seviyorum; hatta Atatürk’ün yalnızlığı, hastalığı, aşkları, kırgınlıkları üzerine düşünmek çok kıymetli olabilirdi. Ama burada bana geçen ses Atatürk’ün iç sesi gibi değil, daha çok Ayşe Kulin’in Atatürk adına kurduğu bir iç ses gibi geldi. Atatürk anlatısı üzerinden okura yaklaşmaya çalışan hızlı yazılan bir kitap edası var. Hayatının bazı önemli dönüm noktalarına değinse de karakterinin derinliğini, düşünce dünyasını ve liderliğini bütünlüklü biçimde aktaramamış. Bu yüzden okurken sürekli bir eksiklik hissi yaşadım. Herkes de Atatürk'ü yazmalı mı ya bilemedim. Vakit kaybı okudum geçti .
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
10/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2026 96. kitabı
Merhabalar Aylardan Kasım Günlerden Perşembe kitabıyla buradayım. Kitabı okuyanlar bilir. Kitap Atatürk’le ilgili. Ayşe Kulin’in Atatürk’ün yaşamını “liderlikten çok insan yönüyle” ele aldığı biyografik-roman tarzında bir eserdir. Bu kitapta daha çok Atatürk’ün duygularını okumuş olduk. Keyifli bir okumaydı. Çocukluğu, okuduğu okullar, girdiği savaşlar, evlat edindiği çocukları ile ilgili, evlilik hayatı gibi kendi duygularıymış gibi yazılmış. Yazarımızın amacı da lider olarak değil de insan olarak Atatürk’ü anlatmak. Ayşe Kulin’in kalemini sevenlere tavsiye ederim. “Çileli ülkemin kadın­ları yoktan var etmeyi de bilirler, en zor şartlar altında evlerini sıcak yuvalara dönüştürmeyi de...” “Beni ölümden kurtaran yazgım bana, 'Yapayalnız kal' diye de buyurmuş olmalı ki ben ömrümü hep kesif bir ormanın içinde tek başına bir ağaç gibi sürdüm.”
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
5/10
·176 syf.··
2026 8. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Mart 2026 00:00
Ayşe Kulin’in kalemini normalde severim. Daha önce okuduğum kitaplarında insan hikayelerini anlatışını, akıcı dilini ve karakterlerin duygusunu okura geçirme biçimini başarılı bulmuşumdur. Bu yüzden Aylardan Kasım Günlerden Perşembe’ye başlarken beklentim vardı. Bir de konu Atatürk olunca ister istemez insan daha büyük bir merakla, daha hassas bir yerden okumaya başlıyor. Kitabın Atatürk’ün ağzından anlatılıyor olması ilk başta ilgimi çekti. Fikir olarak cesur bir tercih. Çünkü Atatürk gibi bir ismi anlatmak zaten başlı başına zor; bir de onun iç sesiyle konuşmaya çalışmak çok daha zor. Bu yüzden kitaba başlarken daha güçlü, daha derin, daha etkileyici bir metin bekledim. Ne yazık ki kitap ilerledikçe bu beklentim tam olarak karşılanmadı. Benim için en büyük sorun anlatımın tonu oldu. Atatürk’ün ağzından yazılmış bir metin okurken ister istemez daha keskin, daha zeki, daha derinlikli cümleler bekliyorsunuz. Fakat bazı bölümlerde kullanılan dil bana fazla sade ve yüzeysel geldi. Hatta yer yer ortaokul-lise düzeyinde bir okuyucuya hitap ediyormuş gibi hissettirdi. Bu kötü bir şey olmak zorunda değil elbette ama Atatürk gibi bir karakterin iç dünyasını okumaya çalışırken benim aradığım etki bu değildi. Kitapta tarihsel bir emek olduğu hissediliyor. Ayşe Kulin’in araştırma yaptığı, dönemin atmosferini vermeye çalıştığı belli. Fakat benim için bilgi vermekle o dönemin ruhunu hissettirmek aynı şey değil. Atatürk’ün son dönemleri, hastalığı, yalnızlığı, düşünceleri ve ülkeye dair kaygıları çok daha sarsıcı anlatılabilirdi. Ben okurken o ağırlığı tam anlamıyla hissedemedim. Özel hayatına dair bölümler de bende kararsız bir his bıraktı. Elbette roman türünde kurgu payı olabilir, yazar bazı boşlukları kendi anlatısıyla doldurabilir. Fakat Atatürk söz konusu olduğunda insan
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
9/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2026 60. kitabı
Merhaba kitapsever dostlarım… Kitabın Adı- Aylardan Kasım Günlerden Perşembe Kitabın Yazarı- Ayşe Kulin Kitabın Sayfa Sayısı- 176 Bugün sizlere öyle güzel bir kitap önerisi ile geldim ki… Tabi ki Semra tavsiyesi ile okuydum Ayşe Kulin kalemini sevdiğim ve tarihi kurgularda başarılı bulduğum yazarlardan biri. Bu kitabında Atatürk’ün çocukluğundan, gençliğine, başarılarına, aile hayatına, aşk hayatına, yaptığı yenilik ve liderliklerin yanında pek çok özelliğine de değinilmiş. Kitapta Atatürk’ün derin iç hesaplaşmasına tanıklık ediyoruz. Okurken çok etkilendiğim bir kitap oldu. Kitapta çocuk Mustafa’yı, aşık Mustafa’yı, lider Mustafa’yı ve her şeyin arasında yapayalnız kalmış bir adamın hikayesini okuyoruz. Okumayan, okumak isteyen herkese tavsiye ederim. Şimdiden keyifli okumalar diliyorum Kitaptan Alıntılar ”Beni ölümden kurtaran yazgım, bana, ‘Yapayalnız kal.’ diye buyurmuş olmalı ki ben ömrümü hep kesif bir ormanın içinde tek başına bir ağaç gibi sürdürdüm.” ”Kalabalıkların alkışları arasında yükselen her lider, aslında kendi yalnızlığının zirvesine tırmanır.” ”Bir ülkenin kaderini değiştirebilirsin Mustafa, ama kendi kaderinin yalnızlığını asla…” . . . . . . @benaysekulin
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma