Herkeste kusur aramak, her şeyde eksik bulmak, kendini begenmislikten çok, kendini beğenmemislikle ilgilidir...
Kibir, İslam'da basit bir kusur değil; ibadetleri boşa çıkarabilecek, insanı manevi olarak felakete sürükleyebilecek büyük günahlardan (kebair) biri olarak kabul edilir. Bunun panzehiri ise "tevazu" yani alçakgönüllülüktür.
Din
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Şöyle bir iltifat almak baht olsun...
"Sende kusur arayanın gözleri yorulur güzelliğinden..."
Çok mu zor bi' damla ussal huzur Konuşsam lanet okur sussam kusur Acının elbisenini giymiş kadınlar sığdırdım ömrüme Soyunsan günah soyunmasan kalbin acır
Seni tanrılaştırmayan şey önüne çekilmiş sınırlar. Varoluşun doğasındaki o -boşluk- durumunu kabul etmek, bir şeylerin seni tatmin etme sorumluluğundan kurtarmayı sağlayan bir kurtarıcı. O boşluk ve kusur. Boşluğa, eksikliğe yol açana, olmayana ve ötekine saygı. Her Şeyle Savaşamazsın Özgür Bacaksız
Duygu ve Düşünce
Mükemmel olamazdım, mükemmel olmadığımı biliyordum. Nasıl böyle görebiliyordu? Gerçi... O da bana sorsa cevap veremezdim. Olay bu muydu? Kusurları olan kişilerin kusurlarını bile sevebilmek? Yıllarca yetersiz hissetmiştim ama doğru kişiyle kusurlarından çiçek mi açardı insan?