İmam Gazali ne güzel söylemiş;
hayatıma dönüp baktığımda iyi bir şeyden mahrum edildiğimi düşündüğüm her seferinde aslında daha iyi şeylerin nasip olduğunu fark ettim. Her ne olursa olsun Allah'ın hükmünün sizin için en uygun ve en yararlı olduğu hususunda kalbinizi ikna edin...
ALLAH'A HAMD İLE
Allah'a hakkıyla ve lâyıkıyla hamd olsun. Her türlü hamd ve övgüler Allah celle celâlühû içindir.
(( Arş, Kürsi ve yedi kat göklerdeki meleklerin yaptıkları bütün hamdler...
Âdem Aleyhisselam'dan Muhammed Aleyhisselam'a kadar ne kadar peygamber gelmişse hepsinin yapmış
olduğu hamdler...
Bütün evliyânın / peygamberlerin, ulemânın /
âlimlerin hamdlerı...
Mahlûkâtın / yaratılanların yaptığı bütün hamdler
Allah'a mahsustur.
Biz âciz kullar, Allah'a lâyıkıyla hamdetmekten âciziz... ))
***
Allah'ın kulu, resülü ve yaratılmışların en hayırlısı olan Muhammed Aleyhisselam'a salât ü selam olsun.
Onun ehli beytine ve ashabına da selam olsun.
Nasıl İyi Bir Kul Olunur?
Her ne zaman bir kişinin kalbinde bir kimseye karşı kötü zan uyansa o kimseye yakınlık ve muhabbet eseri göstermek daha iyidir. Çünkü böylelikle o kişi şeytanı kızdırmış, o kötü zannın tesirini de azaltmış olur. Bir kişinin kötü bir halini kesin şekilde öğrenince onun hakkında gıybette bulunmayıp yalnız bir yerde ona münasip şekilde nasihat etmek gerekir. Beyanname dağıtır gibi herkesin görüp okuyabileceği açık bir mektupla nasihat etmek de doğru değildir. Nasihat ederken de muttali olduğu kötü halden üzüntü duymak gerekir. Çünkü bir müslüman, başka bir müslüman kardeşin; iyi hallerini görmekten sevinç, kötü hallerinden de üzüntü duymalıdır. Böyle hareket eden bir kişi, hem bir müslümanın kötü halini görmekten üzülmüş olmanın, hem de ona nasihatta bulunmuş olmanın sevabını kazanır.