" Hakikî sevda tektir . Sonuna kadar da tek kalır. "
Yapma be dede insanın gönlü o kadar dar mı ?
İnsanın gönlü geniştir geniş olmasına ama sevda kuşu da nazlıdır , öyle her önüne çıkan dala konmaz . Her önüne çıkan dala konana biz de başka ad verirler .
Ne zaman seni düşünsem
Bir ceylan su içmeye iner
Çayırları büyürken görürüm
Seni düşündükçe gül dikiyorum elimin değdiği yere
Atlara su veriyorum
Daha bi seviyorum dağları
İnsanları sevebilmek , onlarla baş edebilecek yöntemleri gerçekleştirebilmeyi gerektirir. Bununla kast edilen , karşımız da düşmanlar varmışcasına geliştirilecek savunma yöntemler değil kendimizi dürüst ve açık bir biçimde yaşayabilme yürekliliğini gösterebilmektir. Sinsice yaşanan duygular , insanların bize bizim de onlara ulaşabilmemizi engeller .
Acı da verse hoşlanmadığımız kendimizle yüzleşebilmeli ve yüzden asla kendimizi lanetlememeliyiz.
Kendini lanetlemek ya da kendine acımak insanın sorumluluklarını görebilmesini engeller . Güçlülük yürekli olmayı gerektirir. Yüreklilikte insanın kendi gerçekleriyle yüzleşebilmesini içerir.