Kamer

Güneşi görünce benim gibi içindeki çocuğa pamuk şekeri ısmarlayan el kaldırsın:) 🙋
Kamer
“Ay”ı görenler de dahil midir Hocam 😊
Reklam
AŞKIN PSİKOLOJİSİ "Sana beni anlamayan yalnız sana"
Puan vermedi·64 syf.·
2019 9. kitabı
️️ Bazen olur. adını koymuş olduğunuz bir şeyi almak için yola çıkarsınız , sonra yolda birini görür güzel bir sohbete dalar hiç farketmeden koluna girmiş aynı yolda yürüyor olarak bulursunuz kendinizi:) Ne denir bu duruma kader mi yoksa dalgınlık mı? Stefan Zweig'in " bir kadının hayatında yirmidört saati" okumayı düşünüyordum ki kendimi birden "bilinmeyen bir kadının mektubu'nu okurken buldum. Nasıl oldu diye sormayın, oldu işte. Elime aldığım anda  kapısını açıp  içeri girdim mektuptan. Bilinmeyen bir kadın'ın  mektubu kimisine göre bayan F'.. nin  R..ye  yazmış olduğu bir  mektup iken bana göre bir kuyunun içinde beynimi tırmalayan onlarca soru ve örüntüsü oldu. Mektubun daha eşiğinden adım atar atmaz bir zihin haritası belirdi beynimin duvarlarında. Koskocaman harflerle kırmızı kalemle yazılmış ana kelime AŞK. devamında zihin haritam dallandı budaklandı,büyüdükçe büyüdü. Peki! Aşk neydi? Şehvet neydi? Bu iki kavram birbirinden nasıl ayırt edilmeliydi.? Aşk tek taraflı mı  olurdu  yoksa illa bir karşılık bulmalı mıydı gibi sorularla pıt pıt zihin haritam dallandıkça dallandı.Kafa sağlığımı korumak  ve  zihin haritamın daha fazla büyümesini önlemek için belli  bir noktadan sonra budamak zorunda kaldım. Öyle ki sadece  R.. "ye yazılan mektup üzerinde düşüncemi odakladım. Fakat mektubun içeriğini okuyup ilerledikçe "ya aklını çıkar at, ya da hayvan ol kurtul/veya aklını imanla başına al" cümlesi hepce zihnimde dönüp durdu. İster istemez herkes gibi aa! Ne güzel aşk diyemedim. çünkü İnanmış bir kalp gayri meşru bir beraberliğe nasıl olurda  aşk diyebilirdi? Gayet tabi bu mektupta anlatılanlar aşk değildi.Aşk sadakatin ta kendisiydi.Aşıkın maşuğundan başkasında gözünü, gönlüne değdirmemesiydi . Sevdiğinden öte yer yurt bilmemesiydi en saf haliyle. Bayan F...nin
İlişkiler
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Koridor Yayıncılık · 2021266,7bin okunma
Kamer
İncelemenin sonundaki duaya yürekten amin 😊 Cümlemizin inşallah 🙏🏻🙏🏻
Günlük tutmak hakkında...
"Gün içinde yaşadıklarımızı hayatımıza katabilmek için onları muhakeme etmemiz, daha fazla incelememiz, organize etmemiz, hayat hikayemizde doğru noktalara yerleştirmemiz gerekiyor. Bu açıdan günlük tutmak çok değerlidir çünkü günlük tutmak aslında bir muhakeme sürecidir, hayatı yaşamakla ilgili bir eylemdir."
1000Kitap
Kamer
Yaşanan şeyleri yazmak bazen zor geliyor insana, üzüldüğü bir şey üzerine tekrar düşünmek, irdelemek, bir sonuca varmak.. Bazen de tembellikten oluyor belki. Ama oldukça faydalı aslında. Ben de son yıllarda ihmal ettim, bir yerlerden başlasam iyi olacak...