Adil olanın peşinden gidilmesi doğrudur en güçlünün peşinden gidilmesi ise kaçınılmazdır. Gücü olmayan adalet acizdir; adaleti olmayan güç ise zalim. Gücü olmayan adalete mutlaka bir karşı çıkan olur, çünkü kötü insanlar her zaman vardır. Adaleti Olmayan güç ise töhmet altında kaltr. Demek ki adalet ile gücü bir araya getirmek gerek: bunu yapabilmek için de adil olanın güçlü, güçlü olannn ise adil olmast gerekir. Adalet tartışmaya açıktir. Giiç ise ilk bakışta tartışılmaz bi- cimde anlaşılır. Bu nedenle gücü adalete veremedik çünkü güç, adalete karşı çıkıp kendisinin adil olduğunu söylemisşti Haklı olanı güçlü kılamadığımız için de güçlü olanı haklı kıldık.