༄Venūs ღ⠀ོ

Herkes neden kitap yazmamalı? youtu.be/q-_bzyWLIGI Geçen gün herkesin kitap yazma özgürlüğü olmalı diyen birine şiddetle karşı çıktım. Hayır abi, herkes kitap yazmamalı. Survivor yarışmacıları, çay fetişistleri, ruh tacirleri kitap yazmamalı. Kitaplar herkes yazmasın diye varlar
Edebiyat
Black beryy isimli okura yanıt verildi
༄Venūs ღ⠀ོ
https://1000kitap.com/ichbinberke Burada muhabbet daha çok işin etik kısmıyla alakalı olarak dönüyor sanırım. Eklemek istedim :)
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Herkes neden kitap yazmamalı? youtu.be/q-_bzyWLIGI Geçen gün herkesin kitap yazma özgürlüğü olmalı diyen birine şiddetle karşı çıktım. Hayır abi, herkes kitap yazmamalı. Survivor yarışmacıları, çay fetişistleri, ruh tacirleri kitap yazmamalı. Kitaplar herkes yazmasın diye varlar
Edebiyat
Ahmet Aktaş isimli okura yanıt verildi
༄Venūs ღ⠀ོ
Fikirlerimizin uyuşmadığı konusunda sizinle hem fikirim. ( Eleştiri bana göre olur fakat yalnızca bana göreyle olmaz demek istemiştim orda. ) Muhabbet için tekrar teşekkür ederim :)
Herkes neden kitap yazmamalı? youtu.be/q-_bzyWLIGI Geçen gün herkesin kitap yazma özgürlüğü olmalı diyen birine şiddetle karşı çıktım. Hayır abi, herkes kitap yazmamalı. Survivor yarışmacıları, çay fetişistleri, ruh tacirleri kitap yazmamalı. Kitaplar herkes yazmasın diye varlar
Edebiyat
Ahmet Aktaş isimli okura yanıt verildi
༄Venūs ღ⠀ོ
Eleştiri bana göre ile olmaz bu kadar ucuz değildir. Belirli kuralları vardır. Beğenmemek başkadır eleştirmek başka siz ikisini birbirine karıştırıyorsunuz. Bu piyasada üzerinde eleştiri yapılamayacak ciltli pek çok yazı var. Daha basit bir tabirle neresinden tutsan elinde kalacak, yazarın yazarken bile önemsemediği eserler. Ayrıca ‘Bence yanlış’ demeye gerek duyduğum bir konu değil çünkü bu mevzuda netim. Otoritem kendime yani üzerinize alınmayın. Siz ‘benim fikrime göre’ yazdığınız için bende alternatif bir yorum sundum. Çünkü böyle yazarak aksini düşünenlerin de haklı olabileceği seçeceğini açmıştınız. Ben o seçeneği her tartışma için açamıyorum. Bu sizin hoşunuza gider veya gitmez doğru bulur veya bulmazsınız sizin tercihinizdir karışmam. Aslında bir tartışmaya girmek için değil görev bilinciyle yazdığım bir yazıydı. Beni önemseyip yazdıklarımı okuduysanız çok teşekkür ederim. Sizin gibi bir cevap veriyim : Tiktok çekmenin kitap yazmaktan daha kötü olduğu kanısına nerden vardınız ? Bunu belirliyecek kişi siz misiniz ?
Herkes neden kitap yazmamalı? youtu.be/q-_bzyWLIGI Geçen gün herkesin kitap yazma özgürlüğü olmalı diyen birine şiddetle karşı çıktım. Hayır abi, herkes kitap yazmamalı. Survivor yarışmacıları, çay fetişistleri, ruh tacirleri kitap yazmamalı. Kitaplar herkes yazmasın diye varlar
Edebiyat
Ahmet Aktaş isimli okura yanıt verildi
༄Venūs ღ⠀ོ
Yanlış. Herkes yazmalı fakat yazıları kitaplaştırmak çok farklı bir olaydır. Yazarın eseri hakkında bazı kaygılar gütmesi gerekir. Başta yetersiz bir eser icra etmiş olması bu kaygıları olmadığını gösterir ki bu, yazar yarın da başarılı olamayacak anlamına gelir. Bakın burda bahsedilen şey yazı yazmak için çabalayan bunun üzerine okumalar yapan bireylerin icra ettiği yetersiz eserler değil. Burda bahsedilen hiç bir kaygı gütmeden sırf egosunu tatmin etmek için ısrarla cahilliğini kabul etmeyip bu işe atılan kesimdir. Biz ikisi arasındaki farkı yazdıkları eserden yahut eserini yorumlamasından, konuşmalarından bile ayırt edebiliriz. İnanın bunu fark etmek o kadar da zor bir iş değil. Siz böyle düşünmeye devam ederseniz önleri açılır ortalık çöplüğe döner çünkü hakikaten günümüzde çok vasat kitapların bile bir alıcısı çıkıyor hatta nitelikli eserlerden daha popüler hale gelebiliyor. Ki bana sorarsanız çağımızın en büyük problemi bu aşırı özgürlük ve toplumsal baskının ortadan kalkmasıdır. Herkes her şeyi yapabilir fikrine şiddetle karşıyım. Hayır herkes her şeyi yapamaz ! Herkes kitap yazamaz, herkes şarkı söylemez, herkes sergi açamaz. Bir eşik değer olmalıdır. Bu özgürlük zamanla bu mesleklerin veya unvanların değerinde hasara yol açar. Artık bir şeylerin içinin boşaltılmasına dur demeliyiz. Çünkü böyle giderse her şey kıymetsizleşecek. Belki, onlar kötü yazıyor diye niye meslek zarar görsün onlar o işin temsilcisi olduklarını zaten iddia etmiyorlar diyebilirsiniz ama şunu atlamayın, kaygı gütmeden bir şeyler yapılabiliyorsa bunu herkes yapar. Ve zamanla nitelikli eserleri cımbızla seçmek zorunda kalırız. Hatta belki çıtamız o kadar düşer ki şimdi olsa yüzüne bakmayacağımız eserleri yarın beğenmeye başlarız. Evet gerçek bu, bütün bunlar olası.