Ayrı düştüğünüz zaman dostunuzdan, kederlenmeyiniz;
Çünkü ona dair en sevdiğiniz şeyler yokluğunda daha da berraklaşabilir, aynı dağcının düzlükten dağı daha belirgin görmesi gibi.
Tanrı'nın kanaatinde her biriniz yalnız başınıza durursunuz, bu sebeple her biriniz hem Tanrı'ya dair malumatınızda hem de dünyayı kavrayışınızda yalnız olmalısınızdır.
İçinizdeki hekim kendi hasta benliğini iyileştirir acı zehrin ta kendisiyle.
Öyleyse güvenin o hekime ve yudumlayın şifa bulacağınız şeyi sessiz ve sakince:
Çünkü onun eli, ağır ve nasırlı olsa da, Görünmeyen'in şefkatli eliyle yönlendirilir.