-Oysa ilişki yanılgılar üzerine kurulamaz; bir süre kuruluyormuş gibi görünse, hatta 'gerçekten' kurulmuş bile olsa, bir yerinde küçük de olsa bir delik bulunan bir testi gibi, su tutmaz; içinde konulmuş suyu da, sürekli, dışarı akıtır.
İlişkide 'aldatma' olamaz; varsa da, ilişki artık yok demektir: Mutlak (bak, bu sözcüğü bile kullanabiliyorum), tam bir dürüstlük ve açıksözlülük üzerine kurulabilir ilişki ancak; bunlardan en küçük bir sapma bile, bütün ilişkiyi zedeler, yırtar yokeder. Şunu düşün bir: Aldatabileceğin bir kişiyi sevebilir misin? - Aldatabiliyorsan, sevmiyorsundur - seviyorsan da, aldatmak elinden gelmez...
'Sadakat', kişinin kendinde bir kişiye bir yer ayırması, ve o yeri hep onun için korumasıdır;
'sadakatsizlik' de, kişinin o yerin korunmasını savsaklamasıdır;
'ihanet' ise, kişinin, o yerine, başka bir kişiyi sokması -