8/10
·224 syf.··
2026 59. kitabı
#arzununokudukları #okudumbitti #yorum Funda Uçuk Er @timasyayingrubu Kahvekokulukitaplar1 #kitapdostluğu01 "Geleni engelleyebilecek gücünün olmadığını ama gelrni nasıl karşılayacağına müdahil olabileceğini fark ettiğinde gücünü heybeye harcamazsın." Alıntı Zalimin kendini mütemadiyen haklı görme gibi bir alışkanlığı var. Öte yandan Allah öyle büyük ki zalimi mazluma muhtaç bırakıyor. Bu ne muazzam bir denge Ya Rabbi kimsenin hakkının kimsede kalmamasındaki muazzam terazi. Alıntı Herkese merhabalar Funda Uçuk Er in yeni serisinin ikinci kitabı "küllerimden doğarken" kitabının yorumuyla geldim. İlk kitabı "kocam bir narsist" kitabının yorumunu bir önceki postta paylaşmıştım. Şimdi gelelim ikinci kitaba. İlk kitap çok merak edilecek bir noktada son bulmuştu. Bu kitap da ordan başladı ama bunun sonu da öyle bir yerde bitti ki gel de sabırla bekle üçüncü kitabı Üstelik sabretmek konusunda bu kadar tahammülsüz ve tezcanlıyım olan benim de tozunu silkeleme şekli bu demek ki... Melal ve Sadberk narsist birer kocanın kurbanlarıydı. İkisinin eşi de farklı yolları seçerek farklı sonlara doğru koşmaya başlamıştı. Bu kitapta daha çok yıllarca susturulmaya çalışılan duygulara tanıklık ediyoruz. Tasavvuf bir tık daha yoğun. İbrahim hoca hepimizin iç sesinin susmayan sorularını yanıtlayan gönüllere rengarenk çiçek tohumları eken Derviş dedenin torunu adeta... Yine çom beğendim. Yine çok ders çıkardım. Yine şefkatle tokatlanarak silkelendim. Hemde öyle bir zamanda okudum ki bu iki kitabı arka arkaya....
Küllerimden DoğarkenFunda Uçuk Er · Timaş Yayınları · 202620 okunma
Puan vermedi·344 syf.··
2026 20. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Haziran 2026 23:10
Selamlar Haziranın ortalarına gelirken koşturma, ameliyat,Lgs süreci derken bu ay beni çok etkileyen iki güzel kitap ile geldim #muhabbet kitabında hayatının son dönemlerini yaşayan Sybil adında yaşlı bir kadının her sabah masasının başına geçip yazdığı mektuplardan oluşuyor.Ahh canim Sybil Kardeşinden en yakın arkadaşına, bahçecilik kulübünden editörlere kadar herkese yazıyor.. Dünyaya karşı ördüğü bu mektup duvarının ardındaki o 30 yıllık inzivada saklı...Her mektupta yeni bir sırrın, eski bir pişmanlığın kapısını araladim.. parçaları yavaş yavaş birleştirdim.. ​Tamamı mektuplardan oluşan kitapları okumak aslinda zordur ama bu o kadar akıcı, o kadar içten ki... Sybil'ın vicdanıyla ve geçmişiyle yüzleşmesini izlerken, insanın kendi içime döndüm acaba dedim ben kendimi affedebildim mi ..Şu sıralar ruhuma dokunan edebi tadı yüksek ama bir o kadar da sürükleyici bir psikolojik yüzleşme arıyordum ve cok severek okudum.Kitap @aprilyayincilik tan
Edebiyat & Roman
MuhabbetVirginia Evans · April Yayıncılık · 2026135 okunma
Reklam
9/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2026 21. kitabı
Oğlum 14 yaşında ve lgs sürecinde,bu zamana kadar ona hep ben kitap önerisinde bulundum ama artık kendi seçmeye başladı. Okuduğu bir kaç seriden sonra vahşetin çağrısını vesilesiyle Jack London ile tanıştı ve şuan Martin Eden okuyor. Ben Martin Eden okumuştum ısrarlarına dayanamayıp Vahşetin çağrısını da okudum. Annelikten olsa gerek çok ağladım neredeyse evdeki kedimizin ismini Buck yapacaktım. Canım oğlum birlikte kitap okuduğumuz mutfak masasında artık kitap tahlili yapacağımızı düşünmek kelimelerle anlatılamayacak bir duygu... Lgs sonrası ilk telefonuna sahip olup ,açmak istediği ilk ve tek platform 1000k... Yollar hep açık olsun.. Dediğin gibi kırmızı kazaklı adam olmasaydı Buck Buck olamazdı... (Ama ben anayım kırmızı kazaklı adamdan nefret ediyorum.)
Vahşetin ÇağrısıJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202443,3bin okunma
LGS -500 puan YKS TR Sonunculuğu Garantili İnceleme
1/10
Hayatımda gördüğüm en korkunç kitaplardan biri, fark etmişsinizdir ki kapağı bile aşırı korkunç. Kitapta bir adamın gizli anlaşmalarla ülkesinin başına geçip halkını makarnayla besleyerek 23 yıl boyunca diktatör bir yönetimde vatandaşlarını sömürüsü ve vatandaşlarından zorla aldığı vergiler anlatılıyor. Ayrıca Bu diktatörlük yönetiminden önce anayasalardaki açıkları kullanıp diktatör yönetime geçişi anlatılıyor. Siyasal islamı ve dini duyguları kullandığı ve dahası, anlatımlarında o kadar detaylı anlatıyor ki, makarna yemeyi bir günlüğüne bırakan bir insan bile nasıl halkını manipüle edip palavra seçimlerde %52 lik bir oy aldığını anlayabiliyor. Not: Kendisinin -Yazar- ülke yönetmeyi bilmediği, monarşik bir yönetim kullanarak insanları olabildiğince çürütmeye çalıştığı ve kökleri Orta Asya olan bir milleti nasıl Arap sevdalısı yaptığı kitabı okurken anlaşılıyor.
Korku-Gerilim
Daha Adil Bir Dünya MümkünRecep Tayyip Erdoğan · Turkuvaz Kitap · 20211,304 okunma
Puan vermedi·150 syf.·
2026 27. kitabı
Okudum bitirdim. Cemile/Orhan Kemal Orhan Kemal Çukurova’daki halkın yaşayış tarzını kendine has dili ve üslubu ile anlatırken, okuyanı yazdığı döneme götüren büyük bir usta benim için. Cemile, 1930’ların Çukurova’sında bir dokuma fabrikasının tozlu, ağır havası içinde; ilk bakışta aşk hikayesi gibi görünse de, aslında yoksulluğun, patron baskısının ve işçi–işveren çatışmasının ortasında filizlenen bir direniş hikâyesini anlatır. Boşnak bir fabrika kızı olan Cemile, yalnızca bir işçi değil; onurun, emeğin ve ezilmeye karşı dimdik durmanın simgesidir. Fabrikanın sert gerçekliği içinde Katip Necati ile yaşanan aşk ise sınıf farklarının gölgesinde umutla sınanır. Orhan Kemal, acıyı süslemeden ama insanın direncini yücelterek anlatır; küçük bir fabrikanın içinden koca bir toplumun fotoğrafını çekiyor adeta. Bu yüzden Cemile, hem hüzünlü hem umut dolu ve yıllar geçse de gerçekliğini koruyan ,LGS,YKS,ÖSS,ÖSYS gibi sınavlara giren okumuş insanların, bu sınavların hiç birine girmeyen Ağaların emrinde çalışması gerçeğinin değişmediğinin bir hikâyedir.
CemileOrhan Kemal · Everest Yayınları · 20175,6bin okunma
Puan vermedi·496 syf.··
2025 4. kitabı
Öncelikle ben bu kitabı lgs'ye girmeden once haliyle kötü bir dönemden geçerken okumuştum o yüzden herkese bana verdiği hissi ve derinliği vermeyebilir ancak siyam serisi benim için her zaman çok daha özel bir yere sahip olacak. Ve ben her zaman karaca karakterini efes karakterini (hatta kunt vidarı) oldukça içselleștirdim bu yüzden size objektif bir yorum sunamam ancak benim için yeri hep ayrı bir seri olucak
Duygu ve Düşünce
Siyam 1 - Kış GüneşiBeyza Aksoy · Epsilon Yayınevi · 20223,566 okunma
Reklam
Reklam