Dev ölçekte vicdani bir reddediş. Hiçbir şey tüketilmeyecekti. Doğaya geri dönüş... Kültüre geri dönüş... Oturup kitap okursanız fazla bir şey tüketemezsiniz.
Uykusuz'un Aralık ayı sayısı yılın açık ara en komik sayısı olmuş. Keşke bi de artık karikatürlerde küfür kullanılmasa. Bir şeyin sonunda o kelimeyi kullanınca daha komik olmuş olmuyor sadece cinsiyetçi olmuş oluyor.
Kitaplarda okuduğum egzotik doğu bu muydu? Hayat gerçekten güzel mi, yoksa hayatın kendisi baş döndürücü bir Araf hali mi? Cehennem bu dünyada mı? Bilmiyorum ama hayat da ölüm de yaşamaya değer...