Edebiyat başlı başına bir dostluktur, bir yol arkadaşlığıdır ancak beraberinde, belirli bir yalnızlığa da yer açmayı gerektirir. Seyahat etmek ve okumak doğaları gereği birbirleriyle bağlantılı eylemlerdir. Edebiyat, tıpkı seyahat gibi, alternatif yerlere ve varoluşlara erişmemizi sağlar...
Yalnız özgürlüğün (çünkü yalnız olduğumuz müddetçe özgürüz) değerini bilenler ve tadına varanlar için gitme eylemi en cesur ve en güzel olanıdır... Ancak tatmasını bilene, mutluluk budur. Yalnız olmak, az ihtiyacının olması, kendi evinde ve dışarıda görmezden gelinmesi ve yürümek bir başına ve emin adımlarla yürümek, dünyayı fethetmek için... Tamamen özgür çünkü tek başına.
Bir kadının seyahat etmesi kurucu bir eylemdir, "İstediğim yere giderim, yalnızca kendime aitim," demekle eşdeğerdir. Kadın gezgin cinsiyetçi toplumsal kategorilerin ötesine geçer, bunların dışında maceraya atılır, hareket özgürlüğünü ele geçirir, sesini yükseltir, hayatı küçük kaçamaklardan ibaret görmeyi reddeder.