Kendi değerini bilmediğinde, başkalarının sana nasıl davrandığını kabullenmeye başlarsın.
Sınırlarını esnetirsin.
Sırf kaybetmemek için susarsın.
Sırf sevilmek için kendinden vazgeçersin.
Ama şunu fark etmen gerekir:
İnsanlar sana, senin kendine
davrandığın gibi davranmayı öğrenir.
Eğer sen kendini sürekli ikinci plana
atıyorsan,
eğer kendi ihtiyaçlarını görmezden
geliyorsan,
eğer kendini yeterince önemsemiyorsan... başkalarının farklı davranmasını beklemek
sadece bir hayal olur.
Kendi değerini bilmek, "hayır" diyebilmektir.
Herkes kalacak diye bir kural yoktur.
Ama sen kendinde kalmayı öğrenirsen, kim giderse gitsin eksilmezsin.