Yayımlandığı dönemde Almanya’da pek çok intihar olayının yaşanmasına neden olmuş. Eğer aşk acısı yaşıyorsanız kesinlikle o dönemde okumayın. Werther çok nahif bir karakter.Kitapta da aşkı realist bir bakış açısıyla ele alıyor.Belki de bu yüzden okuyan insanda bu kadar etki bırakıyordur. Aşk çoğu zaman karşılık bulan bir şey değil.Yaralayıcı kısmını görüyoruz kitapta da .Ama yaralayan şeyler öğreticidir de aynı zamanda. Werther duygularını mektuplar sayesinde o kadar güzel hissettiriyor ki kelimelerle yorumlanabilmesi çok zor. Tavsiye ederim
"Böyle eski, denenmiş iki dost arasında süslü sözlerin ve şairce yeminlerin gereği galiba yoktu. onlarınki gibi sevgiler, eğer doğacaksa, iki kişinin önce birbirlerinin kötü huylarını tanıyıp, iyi yönlerini en son öğrenmeleriyle doğar. Aşk, katı, gündelik gerçek yığınlarının arasındaki çatlaklarda yeşerir. çoğunlukla iki kişinin amaç ve işlerinin benzerliğinden doğan bu sıkı dostluk, bu can yoldaşlığı, yazık ki kadınla erkek arasındaki aşklarda pek seyrek bulunur. çünkü, kadınlar ve erkekler çalışma amacıyla değil, yalnızca zevk amacıyla bir araya gelirler. gene de uygun koşulların böyle bir can yoldaşlığına zemin hazırladığı yerde bu çok yönlü duygunun, ölüm kadar güçlü olan tek aşk olduğu görülür, öyle bir aşk ki, sular söndüremez, seller boğamaz ve çoğunlukla "aşk" adı verilen öbür duygular bunun yanında buhar kadar cılız ve uçucu kalır.