yaşam güç.pek çoğumuza karanlık ve çıkışsız görünüyor.ama yine de gitgide daha aydınlık,daha yaşanılır oluyor ve büsbütün aydınlanacağı günler de uzak olmasa gerek.
neden,neden daha yaşam yolunun başlangıcında can sıkıcı,renksiz,silik,tembel,duymaz,yararsız,mutsuz kişiler olup çıkıyoruz bizler.iki yüzyıllık tarihi var şu kentin.içinde yüz bin kişi yaşıyor.ama ne geçmişte ne de şimdi,bir tek kişi yok ötekilere benzemeyen.kendini yüce bir amaca adamış tek bir kişi yok.insanda kıskançlık duygusu ya da öykünmek için tutku uyandıracak ufacık yetenekli bir sanatçı,bir tek bilim adamı yok.