Yorumlamak, 'anlamlar dünyası' denen gölgeleri yaratmak uğruna dünyayı fakirleştirir, içini boşaltır. Elimizdekini yaşadığımız anın sınırları içinde deneyimlemeyi başarana dek tüm kopyalarından uzak durmalıyız.
Her özel görüntünün saydamlığı içinde dünya bulanıklığını koruyor; her şey dışarda, her şey içerde: insan, gerçekliği iki yönüyle birden kavrıyor: koşulların ağır yükü ve her şeye karşın özgürlük dediğimiz şey.