Zarifoğlu'nun okuduğum ilk şiir kitabı oldu. Daha önce deneme türündeki kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Yalnız şiirlerini okumaya başlayınca anladım ki Zarifoğlunun şiiri ile nesri aynı mecrada değil. Şiir dili kapalı biraz ve imgeler oldukça fazla. Evet çok bir şey anlamadım ama tuhaf olan şu ki güzel bir tad da aldım. Sanırım daha iyi anlamak için bu kitaba birkaç defa dönüş yapacam
Yedi Güzel AdamCahit Zarifoğlu · Beyan Yayıncılık · 202321,7bin okunma
Hani bir meyve vardır ilk defa görürsünüz daha önce tatmamışsınızdır ve biri o meyveyi tatmış ve ne kadar harikulade bir tadının olduğunu size anlatır . Siz de karşınızdaki kişinin anlattığından hareketle o meyvenin tadını tahmin edersiniz ama yememişsinizdir sonuçta. Yalnız tahmin etmek bile hoşunuza gitmiştir. Peki ya yeseydiniz...
İşte Mehmet Uzun o meyveyi tadan biri olarak bize Mezopotamya toplumunu ve insanını anlatıyor. O kadar iyi anlatıyor ki siz o insanı görmeseniz dahi hissediyorsunuz, o meyvenin tadını alıyorsunuz.
İşte böyle bir kitap bu kitab. Okuyun, tavsiye edin. Puanım, 10/8