“Ölüm bir eve girince, sağ kalanları da biraz öldürüyor.” diyor Peyami Safa. Bunun ne demek olduğunu en iyi, bir yakınını evden tabutuyla çıkartılırken görmüşler bilir. O ev artık eksiktir. Her odasında bir anı ve kimsesizlik saklıdır. Ölüm, ölene değil kalana zordur bu yüzden.