İttihatçıları tanıyan herkes bilir ki, onlar ne zaman hükûmetten çekilmek zorunda kalsalar, haleflerini düşürmek ve kaybettikleri hükûmeti yeniden ele geçirebilmek için devlet ve milleti savaşa boğarlar. Hükûmetin savaşın memleket ve millet için iyi olmayacağını görüp savaştan kaçınmasını değişik şekillerde yorumlayarak, hükûmeti acz, boyun eğmek, vatana ihanet ve vatani satmak gibi günahlarla suçlarlar. Hükûmet savaşa girdiğinde de, ordu içinde kendilerine bağlı gizli cemiyete mensup komutan ve subaylar, savaşta zafer için gerekli gayreti göstermedikleri gibi, bilakis düşman karşısında ordunun yenilmesi için ellerinden geleni yaparlar. Böylece partilerinden aldıkları emirleri uygulayıp, savaşta yenerek hükûmeti düşürmeyi amaçlarlar. Savaştan kaçmanın vebalini hükûmete yükledikleri gibi, savaş yenilgisinin vebalini de hükûmete yüklemek isterler.