Madrid

8/10
·172 syf.·
2021 61. kitabı
İşte İnsan... Merakımız başımıza neler getirecek? Ana karakterimiz Karl'ın yerinde olup geçmişe İsa a.s. dönemine kim gitmek isterdi? Ben şahsen istemezdim hem de hiç istemezdim. Ama merak insanın başına her şey açar demişler, öyle bir imkan olsa belki ben de geçmişe gitmek isterdim. Zor bir durum ve "Karl" ise bunu sürekli araştıran bir gençti. Neler neler yaşayacak hem kendi döneminde yaşadıkları ve geçmişte yaşadıklarını kısaca göz atalım. Hafifçe spoiler ile yine... Ana karakterimiz Karl Glogauer kendi döneminde küçücükken bile çarmıha gelen birisi. Ve kitap böyle başlıyor ne başlama ama o kadar akıcı bir kitap ki hiç sıkılmadan okuyacağınızı düşünüyorum. Karl'ın günümüzde yaşadıklarını düşündükçe çokta şaşırmıyorum. Yazar burada çok güzel göndermeler yapmış. Kiliseye gittiği dönemler de ilahi söyleyen Karl kilisenin papazına dikkat et... (yaklaşma ona Karl yapma evladım sen sadece almak istediğin bilgileri al gülen yüzüne kanma...) Ahh günümüzde de yok mu? Karl'ın bir yandan Tanrı var mı yok mu derken sürekli araştırma yaparken başından geçenleri çok güzel ve heyecanı bitmeyen film gibi anlatmış yazar. Geçmişe gidip ilk başta Yahya ile karşılaşması ve öyle bir iniş yapıyor ki Yahya ve etrafındakiler bir mucize gerçekleşti sanıyorlar. Ve burası çok önemli Yahya'nın beklediği kişi Karl mıydı? Karl ise Nasıralı Isa'nın peşinde kime sorsa tanıyan yok ve iyice aklı karışmak üzereydi. Yahya'da bir taraftan Karl'ın üstüne üstüne gidecek... İleri ki bölümlerde karşılaşacaklar hem de ne karşılaşma, Nasıralı Isa hiç umduğu kişi değildi... Kitap hem M.S.29 yılını hem de Karl'ın yaşadığı kendi dönemi anlatıyor, sürekli böyle geçişler ile ilerliyor. Incil'den ayetler ile hikayeyi anlatmış ve olayları ayetler ile bağlamış yazar. Bu durumda Karl'ın sonu ne
İşte İnsanMichael Moorcock · İthaki Yayınları · 20181,853 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·197 syf.·
2021 65. kitabı
Adada gerilim soluksuz... Adada macera sonuna kadar... Adada dram iliklerinize kadar işleyecek... Adada dostluk, arkadaşlık hepsi yalan... Dr. Moreau'nun Adası'na hoş geldiniz... Adaya ulaşmadan önce macera başlıyor, en sevdiğim kitaplardan biri oldu. Çünkü benim için bir kitap en baştan böyle başlıyorsa o kitap muhteşem oluyor. Edward Prendick ve iki kişi ile salda denizde ilerlerken... bir yandan açlık bir yandan susuzluk yani her şey üst üste geliyor ne yapacaklarını şaşırıyorlar. Akıllarına bir şeyler geliyor ama Prendick bundan çok rahatsız oluyor. Fakat onu dinlemeyecekler. Kader onu Montgomery ile karşılaştıracak. Bu karşılaşma kurtuluşu mu olacak yoksa ölümü mü olacak? Montgomery ise Doktor'un sağ koludur. Bütün işlerini yapan birisidir. Edward bir sebeple adaya mecbur çıkmak zorunda kalacak. Adaya çıkmadan önce gördükleri aklını alacak neredeyse, bunlar nasıl insanlar böyle ucube ucube yürürler. Gözlerini kırpmadan ona bakmaları içini içini ürpertecek ve kaçış yolu yok bunun farkında... Doktor ile ilk defa karşılaştıklarında dehşet başlamıştı bile... Ona yatak verdiler, oda verdiler fakat adadaki çığlıklar Edward için zulümdü ve neler olduğunu çözmeye çalışacaktı. Fakat aksine Doktor çok iyi niyetle yaklaşıyor sürekli onla ilgileniyordu ama Edward bir türlü güvenemiyordu doktora. Ve kaçış başladı artık... İşte burada gerilim başladı. Sanki Stephen King'in en iyi gerilim kitaplarından birini okuyordum. O kadar güzel anlatmış ki sayfaları nasıl çeviriyordum nasıl hızlı hızlı heyecanla okuyordum. (Müthişti, bayıldım) Kaçtığında kimlerle karşılaşacak? Başına neler neler gelecek? Dr. Moreau aslında iyi biri mi? Kaçması gerekiyor muydu? Hepsi bu gizemli adada... Bilim kurgu, gerilim ve macera kitabı sizleri bekliyor. Dramda var kitapta. Muhteşem bir kitap,
Doktor Moreau’nun AdasıH. G. Wells · İthaki Yayınları · 201810bin okunma
10/10
·626 syf.·
2021 66. kitabı
- Bozkurtların Ölümü ve Bozkurtlar Diriliyor - İki kitap bir arada. Atsız çok büyük yazarmış. Her ne kadar çok geç tanısam da kendisini, yazarlığını çok beğendim. Yine anlatım müthiş, hikayesi çok ilgi çekici olup, kurgusu muazzam bir kitap okudum. Keşke bitmeseydi dediğim kitaplar arasına dahil oldu. Kür Şad ve nice Bozkurtların dünyasında kendimi buldum. Kitabı okurken çok keyif aldım. Çinliler ile olan savaşlarımız, daha çok bozguna uğratmamız çok keyifliydi. Şöyle günümüze bakıp Çin seddini görüp ve bizden korktukları için yapmış olduklarını bilmek çok gurur verici. Doğuştan nasıl asker olunur. En iyi savaşçıların Türk olması, O zamanın şartlarında bile sürü gibi olan Çin'in Türklerden hep korkması. En iyi ata binenler, en iyi ok atarlar, çok iyi güreşirler ve tabii ki kılıçta da ustalar Bozkurtlar. Kadınları savaşçı ve çok güçlü... Hatta Çinliler şaşırıyordu Türklerin neden bu kadar sağlam savaşçı olmalarına. Kitapta geçen alıntıya bakınız... "Çinli, Bozkurta seslenir... - “Bu küçük çocukları niçin güreştiriyorsunuz?” diye sordu. - İyi güreşmeği öğrensinler diye. - İyi güreşip nolacak? - Sen alık mısın, nesin? Bu çocuklar kırk yıl böyle çocuk kalacak değiller ya. Elbet büyüyüp er olacaklar." Evet Türk savaşçıları çocukken her şeyi öğreniyorlardı. Savaşçı olarak dünyaya geliyorlar. Genel olarak Bozkurtlar, tek Tanrıya inanıyorlar. Puta falan tapmıyorlar. Ticaretten hiç anlamazlar. Çinliler tam dalavereci o zamandan günümüze hiç değişmemişler. Her Bozkurt'un hikayesi var ama kitapta bağlantılı ilerliyor. Devamı olarak ilerliyor. Hem güldüm, hem hüzünlendim hem de göğsüm kabardı. Savaşlar, yaşanan kıtlıklar, tuzaklar ve nicesi müthişti. Çok akıcı bir kitap daha ve evet bitmesini hiç istemedim. Kür Şad'ın oğlu Gök Türk devletini tekrar kurmak için neler
BozkurtlarHüseyin Nihâl Atsız · Ötüken Neşriyat · 202017,9bin okunma
9/10
·408 syf.·
2021 69. kitabı
Burası Kayran Burdan Çıkış Yok!!! Thomas, Chuck, Newt, Alby, Gally, Minho, Ben ve diğerleri hepsinin kaderi aynıydı... Ölüme koşuyorlar Kayran'da... Serinin ilk kitabı ve muazzam bir kitaptı. Heyecan hiç bitmiyor. Sayfalar akıyor akıyor. Gizem ve macera bol bol var. Kitabın dili hiç sıkmıyor çok rahat okunuyordu. Labirent onların eviydi, kaderleriydi... Labirentten çıkmak için neler yapmak zorundalar? Thomas gelene kadar Kayran'da hep yaptıklarını yapan çocuklar, Thomas ile hayatları nasıl değişecek? Thomas sadece adını hatırlıyordu. Geçmişiyle alakalı hiçbir şey hatırlamıyor fakat sürekli aklını da kurcalayarak işin içinden çıkmaya çalışacak. Onu sevenler de olacak sevmeyenler de... Kayran'a ilk geldiğinde şaşkınlıkla neler neler olduğunu çözümlemeye çalışacak. Yepyeni ve çok zorlu bir hayat onu da karşıladı... Labirentte sürekli izleniyorlar... Ve Labirent de hiç yerinde durmuyor... Thomas sırrı çözmek için büyük maceraya atılıyor ve o macera sizi alıp Labirentin içine sokuyor. Soluk soluğa, heyecan dolu tam bir aksiyon dolu. Hem de fantastik... Sen sen ol asla gece dışarı çıkma Kayran'da... Kapılar kapanmadan taş duvarların arasına girmeye bak... 30 günde bir yeni çocuk katılıyor aralarına son gelen kim olacak? Filmini de izlemiştim ve çok beğenmiştim. Ama kitap daha güzel ve olaylar filmdeki gibi ilerlemiyor. Gizemli macera Kayran'ın içinde...
Labirent: Ölümcül KaçışJames Dashner · Pegasus Yayınları · 201411,7bin okunma
9/10
·404 syf.·
2021 68. kitabı
Savaş Tanrısı Kratos ve oğlu Atreus'un İskandinav diyarlarındaki hayatta kalma mücadelesini çok beğendim. Oyununu hiç oynamadım ve oyun ile çok bağlantılıymış kitap. Ama bana hiçbir ters etki yaratmadı. Oldukça zevk aldım okurken. Şimdi ilk başta söylemek istediğim. İskandinav Tanrılarının hepsi yoktur kitapta bu biraz benim için hayal kırıklığı oldu ama olmaması kitabı kötü yapmıyor. Olsaydı 10 puanı alacaktı ama. :) Atreus bir şeyleri ispatlamanın peşinde. Babası Kratos ise babacanca yanaşmıyor ama bir yandan da çok korkuyor oğlu için. Onu her şeyden çok korumak istiyor canavarlardan ve İskandinav Tanrılarından. Ben fantastik okumayı çok severim, yazar bir yeri tasvir edince hemen kafamda kurmaya başlarım mekan olsun karakter olsun canlandırmaya çalışırım. Çok fazla ayrıntı vermese de yazar bence başarılıydı. Fantastik okurlar gayet rahatlıkla okuyabilirler. Kratos ve oğlu ormanda kendi hallerinde avcılık ile uğraşırlar. Bir yandan da nasıl hayatta kalınır oğluna bunu öğretmenin derdinde. Troller, canavarlar ve Tanrılar ile karşılaşmak hiç kolay değildi onlar için. Kratos kitapta daha çok biri ile savaş halinde ve sürekli onları görüyoruz. Sürpriz olsun bu karakter... Bir düşünün kimler kimler var normalde. Odin, Thor, Loki, Heimdal bir çok İskandinav Tanrısını çoğu okur bilmektedir. Ve asıl savaş kimle olacak? Benim istediğim olmadı :( Hayal kırıklığım burada oldu. Ama son derece güzel bir savaştı. Gizem de var ve kitabın biraz başından sonra gizem başlıyor. Böyle olunca kitabın akışı müthiş ilerledi. Ben hiç sıkılmadım. Kitabın sonuna kadar macera devam etmekte. Hikayesi ve kurgusu çok iyiydi. Fantastik deyince bir Yüzüklerin Efendisi tabii ki olmaz ama çok güzel kitap God Of War. Fantastik okurlar hiç kaçırmayın derim.
God of WarJ. M. Barlog · İthaki Yayınları · 2018293 okunma