Günümüzde, CHP lisanıyla stres denip geçilen (İyi de stresten maksadınız ne? Dert mi, gam mı, kahır mı, keder mi, gussa mı, yeis mi, tasa mı, mihnet mi, elem mi, üzüntü mü, sıkıntı mı, endişe mi, kasvet mi, nedamet mi, melâl mi, enduh mu, füduret mi, hüzün mü, hüsran mı, hicrân mı, ıstırap mı, inkisar mı, kâbus mu, hafakan mı, teessüfmü, teessür mü, vehim mi, buhran mı, matem mi, gaile mi? Hasret Yıldırım diyor ki: "Söyle hangisi? Alayına at deyip geçiyoruz, kısrak, beygir, aygır, tay, gölük, kadana, küheylan, safkan, ester, güre, kulun, midilli, rahvan… ") hastalığın tedavisi bu çınarda. Prof. Dr. Turhan Bartop'tan nakille: "O çınar ki, kabuk ve yapraklar tanen içerir. Bu nedenle dahilen kabız ve ateş düşürücü, haricen ise antiseptik olarak dekoksiyon (<To 5) halinde kullanılır. Göz hastalıklarında dekoksiyon ile göz banyoları yapılır. Yanık yara ve cerahatli çıbanlar dekoksiyon ile pansuman yapılır. Kökleri eskiden yılan sokmasına karşı kullanılırmış."