Mâi

Mâi
youtube.com/watch?v=55dF2rm... Doğu kültürü âşığı, Arapça sever. Her renk rengim her dil dilimdir. Ne mutlu tahkiki îman için çırpınanlara,varlığını İslam'a armağan edenlere.AntiFiravunist, anti milliyetçi.
Girişimci :)
İlahiyat ve Ankara Ün. Yüksek Lisans Öğrencisi
ANKARA
125 okur puanı
Ocak 2019 tarihinde katıldı
Bu düşünce anlayışına karşıyım!! Herhangi bir konferans, sempozyum yahut arkadaşlar arasındaki grup tartışmalarda İslâm dini olsun, Kur'an-ı Kerim'de geçen âyetler olsun, bir soru sorulduğunda "Biz İlâhiyatçı değiliz, İlâhiyat okuyanlar cevap versin " denilmekte. Sadece İslâmiyet veya Kur'an-ı Kerim, İlâhiyat okuyanlara, imamhatip öğrencilerine, din görevlilerine indirilmiş gibi bir algı yaratılmış durumda. Soruluyor: "Müslüman mısın kardeşim ?", "Elhamdülillah, Müslümanım tabiki ." Mâdem müslümansın kardeşim, niye kendi dininle ilgili emir ve yasakları bilmiyorsun?! Kendi dininle ilgili sana soru sorulduğunda; sanki sadece İlâhiyatçıların bilmesi gereken bilgiler olduğunu söyleyip, köşeye çekiliyorsun. Müslümanım demen kuru bir iddiadan ibaret oluyor ! Soruyorum ne kadar doğru bir düşünce? İslâmiyet , Kur'an-ı Kerim sadece belirli bir kavim kesime gönderilmedi. Tüm insanlık için vardır. "Bu Kur'ân, kendisiyle uyarılsınlar, Allah'ın ancak bir tek ilâh olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye insanlara gönderilmiş bir tebliğdir. (İBRAHİM/52)" Sadece "İnandım, müslümanım " demenin yeterli olmadığı, ilim/bilgi ve fikirle beslenmeyen bir imanın sönüp gittiği, yahut kuru bir iddia olmaktan ileri gitmediği de açıkça görüyoruz. Ne yazık ki ,Kur'an-ı Mübin, şu zamanda ve içinde bulunduğumuz toplumda ya şuursuzca okunup geçiliyor, ya da hiç dönülüp yüzüne bile bakılmıyor. Ne kadar acı bir durum ... Dinimiz için yeteri bilgi sahibi olmalıyız ; ama bu sahiplik her konuda fikir beyân etme hakkını da bize vermez. Değerli fikir adamlarımızdan olan Rasim Özdenören, "Müslüman'ca Düşünme Üzerine Denemeler " kitabında bu konuda beğendiğim bir paragrafta: İslam'a göre yaşama tarzı derken ,bu yaşamayı yalnızca davranışlara yansıma anlamında kullanmıyoruz. Aynı zamanda
Din
Rû isimli okura yanıt verildi
Mâi
Bu düşünce daha doğru
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Beyazın aydınlığı, siyahın karanlığıyla; iyiliğin tatlılığıda kötülüğün acılığıyla fark edilir.
1000Kitap
Mâi
Eşyalar zıddı ile kaimdir.
"Ben bir taşralı tecessüsüyle sürüklendiğim o gürültülü dünyadan, kitapların âsude inzivasına iltica ettim." Cemil Meriç...
Edebiyat
Mâi
Çok güzel