Dünya'da en çok izlenen filmlerden ve kitaplardan biri olan Charlie'nin Çikolata Fabrikası'nı bu yaşımda okuma fırsatına henüz erişebildim, aslında çoğu çocuk kitabını ancak yetişkinliğe eriştikten sonra okuyabildim çünkü ne okulumda ne evimde bu kitapları edineceğim bir kitaplık olmadı. Neyse konumuza dönecek olursak evet Charlie'nin Çikolata Fabrikası dünyanın en çok okunan çocuk kitaplarından biri ve çok seviliyor. Kitabın müthiş bir hayal gücü ile yazıldığını ve bir yetişkini bile heyecenlandırabilecek bir kitap olduğu inkar edilemez. Övülecek pek çok yani vardır ancak çocuk kitabı olarak geçen bu kitabın çoğu çocuğa olumsuz örnek oluşturabilecek davranışlar barındırdığı fikrindeyim. Özellikle kullanılan dil hiç olumlu değil. Örneğin kitapta Augustus Gloop adlı çocuk tanımlanırken " yağ tulumu, şişko patates, lapacının teki, her yanından bıngıl bıngıl et fışkırıyor" tabirleri kullanılmış ve bu tabirler çocuk için defalarca kez kullanılmış. Bunu yaşıtlarından biraz iri bir çocuğun okuduğunu düşünsenize... Veruca salt için ise, Georgina Nine " Esaslı bir sopayı hak etmiş " diyor. Violet Beauregarde için ise " rezilin önde gideni, adinin teki" deniliyor. Mike Taevee için de "şımarık bir velet daha, küçük canavar" ifadeleri kullanılıyor. Bunun gibi daha pek çok örnek var kitapta. Tabi bir de çocukların başına garip kazalar geliyor, onlardan bahsetmek bile istemiyorum. Yani demek istediğim Charlie'nin Çikolata Fabrikası'nı yetişkinken okuduğunuza üzülüyorsanız, üzülmeyin çünkü çocukken okumamış olmanız sizin yararınıza olmuş olabilir.