Şehrin yetkilileri yaşlılara bedava yaptığı ulaşım bedeli için öğrencilere de indirim yapmış. Tuhaf geliyor bana. Tam tersi olması gerektiğini düşünüyorum. Cahillikten daha büyük sorunu mu var ülkenin. Hiçbir maddi zorlukla karşılaşmaması gerekir öğrencilerin. Eğitimle alakalı akla gelen ne varsa bedava olmalı..
Filizi bir gülüştür,
Yaprağın ve dalın istediği…
Bulutlardan dökülüştür,
Toprağın ve ağacın belediği…
Pembe bir düştür,
İnsanlığın ve yaşantının dilediği…
Yürekten bir öpüştür,
Sevgilinin ve güzelliğin özlediği.
Necdet Evliyagil
Kısacası, 'Bunu da biz ürettik' diyebileceğimiz hiçbir şeyimiz yok! Yurdumuza her şey dışardan ithal ediliyor. Hem de nasıl? Ateş pahasına değil mi? Bu eşyalar çok pahalıya mâl olduğundan, bedellerini peşin ödeyemiyoruz. Yabancı mallarım ancak taksitle satın alabiliyoruz. Bunun sonucunda da bu eşyaların fiyatları da kat kat yükseliyor. Ama biz gene yersiz ve abartılı övünmelere devam ediyoruz: 'Bizim ülkemiz dünyanın en zengin ülkelerinden biridir' diyoruz. Buna karşın insanlarımızın nasıl bir hayat yaşadıklarına dikkatle bakın!.. Düşünün ki, yüz milyonlarca insan ve koskoca bir millet eğitimin nimetlerinden tamamen mahrum ve yoksun bir durumdadır...