Benim kitaptan yararlanarak çıkardığım notlarım şunlardır:
-Yazarlık öğrenilebilir.
-Yaratıcılık doğuştan gelmez çalıştıkça gelişir. Çok yazmış olmak bu nedenle faydalıdır. Her gün 1 sayfa yazarak ayda 30 yılda 365 sayfa yazı yazılabilir. Bu da bir romana denktir.
-Hikayelerin ortak yönü bir yolculuğu anlatması ve bu yolculuğun sonunda karakterin bir dönüşüm geçirmiş olmasıdır.
-Hikayede bütünlüğünü sağlaması gerekir. Bu baş orta ve sonla (giriş gelişme sonuç) mümkün olur. yazmadan önce başlangıç ve son belirlenmeli ve aradaki adımların nedensel ilişkisine uygun şekilde doldurulmalıdır. rastgelelik değil nedenselliktir kullanılması gereken.
-Karakterin zayıf bir yanı olması onu gerçekçi kılar.
-Diyalogların metne katkısı yazıldıktan sonra değerlendirilme katkı sağlayanlar tutulmalıdır.
-Mekan betimlemelerinde beş duyuya hitap etmek bunu gerçekçi kılar.
-Anlatma göster.
Daha pek çok tavsiye vardı ancak benim ilgimi çekenler bunlardır. Ve bunlar benim anladığım şekilde aktarılmıştır.