Yahya Kemal, önemli bir ilke koymuştu : "Okuldan ülkeye dönelim." diyordu. Biraz da kendi yaşam denemesinden çıkardığı bu ilkede okul Batı anlamına geliyor, ülke de kişiliğiniz anlamına geliyordu.Ama okuldan dönebilmek için önce okula gitmek, yeterli olarak dönebilmek içinse okulda uzunca bir süre kalmak gerekir. Eğitimde başarı için bu iki kültür arasında bir yol bulmak gerekir.