hiç

Kediler ve kitaplar olmasaydı umudum olmazdı.
"Kitaplardan ve ayraçlardan ve bardak altlarından ve kedilerden ve gündüzlerden ve gecelerden ve yerlerden ve göklerden başka kimimiz kaldı?"
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kıyılar görünmez olunca yola devam etme cesaretini yitirenler, keşfetme gücünü bilinmez okyanuslara gömmüş olur. İçimizde durmaksızın kıpırdanan şeyin, mevcut bütün koşullardan daha üstün olduğunu düşünme gücümüze dahil ettiğimizde, o harikulade şeylerin keşfedicileri arasına katılabiliriz ancak.
Puan vermedi
Amin Maalouf, genellikle Doğu'ya ait gelenekleri ve görenekleri çok iyi işler. Doğu halklarının neden geri kalmış olduğu konusunda analizler yapar. Doğu kökenli olmasına rağmen Doğu ve Doğu'nun kültürünü, özellikle İslam kültürünü, yaşayan değilde yaşanmış, bitmiş ve artık müze malzemesi haline gelmiş bir halde görmektedir. Özellikle bu romanda çok ağır basmıştır.(Haklıdır ve şahsi görüşüm sadece İslam'a has değildir.) Semerkant ayrıca etkileyici kitabıdır,değinmeden geçemezdim.Amin Maalouf, kim ne der diye düşünmeden dogmacılığın nasıl tuz ve buz edilebileceğini anlatan, gösteren, cesaretli ve benim gözümde Andromeda Gökadası'na kadar ulaşmış nadir yazarlardandır. İyi ki...
Doğu'nun LimanlarıAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202640,2bin okunma
"Mutluluğun esası, insanın ne olduğunu kabul etmesidir. Ancak o vakit insan kendini sever. Kendini tümden sevene ise deli deriz. Ama kendini sevmeyen de başkalarını sevemez. Dozunu bilmek gerek."
İnsan ziyandır.
Bazı paylaşımları okuyorum da yaşamlarının, düşüncelerinin her yönüyle mükemmel olduğunu düşündürtüyorlar.Eleştirdiklerini hiç yapmamış, yapmıyormuş, yapmayacaklarmış gibi. İnsan gerçekten ziyan ya. Kendine dürüst olamıyor. Trajikomik bir tür.