Popper, bir gün derste öğrencilerine gözlem yapmalarını ve gözlemlerini yazmalarını söyler. Öğrenciler birbirlerine soru işaretleri ile bakarlar. Önce kendi aralarında neyi gözlemleyeceklerini anlamaya çalışırlar, işin içinden çıkamayınca Popper'a neyi gözlemleyeceklerini sorarlar. Popper onlara Nasreddin Hocavari bir üslupla, "Objektif gözlemin imkânsız olduğunu size bundan daha güzel anlatamazdım. Gözlem mutlaka sizin yöneldiğiniz bir nesneye doğru olur, ya da sizin seçtiğiniz ön fikir ya da teori üzerine gözlem yapabilirsiniz bu da durumun objektifliğini alır götürür. Yani ancak bir ön kabul ve yönelim ile bilim yapılabilir," der.
Bence çok netleşmemiş burası ama netleşmiş bir şey varsa o da Tanrı'nın nasıl olmayacağını çok açık olarak tanımlamış. "Kızan, küsen, cezalandıran, ödüllendiren bir Tanrı olamaz. Bize ait olan nitelikleri, hatta fiziksel ve duyusal özellikleri bile ona atfedşyoruz. Ne münasebet yaratılmışların özelliklerini ve duygularını ona atfetmek, onu nasıl basitleştiriyorsunuz" der