Sonbahar ve kış günlerinde içinizi ısıtacak sıcacık bir roman
Meg,Jo,Beth ve Amy.. Hepsi birbirinden sevimli dört kız kardeş.(Küçük Kadınlar) Yaşları sırasıyla: 16,15,13 ve 12. Babaları Amerikan İç Savaşı nedeniyle cephede olduğu için onlar anneleriyle yoksul ama huzurlu yuvalarında günlerini geçirmektedir. Kendilerinden başka pek kimseyi dahil etmedikleri küçük dünyalarında; kendi uğraşlarıyla, kendi eğlenceleriyle bazen hüzün bazen küçük mutlulukları ve umutlarıyla yaşayıp gitmektedirler. Bir gün bu dünyaya girmek isteyen bir gençle karşılaşırlar : komşuları Laurie. Laurie; anne ve babası vefat etmiş, dedesiyle yaşayan, 15 yaşında, zarif ruhlu bir oğlan. Küçük Kadınlar, başta tereddüt etse de Jo’nun isteğiyle Laurie’yi aralarına kabul ederler. Yeni heyecanlar, yeni maceralar girer küçük dünyalarına. Kısa zamanda Laurie’yi de dedesini de tüm kalpleriyle benimserler.
Jo ve Laurie’nin arkadaşlığı, küçük kadınların çocukluktan genç kızlığa yolculukları, yaşadıkları zorluklara rağmen birbirlerine bağlılıkları ile verdikleri savaşları, karakter gelişimlerini okumak gerçekten çok hoştu. Sizlere kendi çocukluğunuzu hatırlatacak, masumiyeti hissettirecek, ailenin ve kardeşliğin değerini gösterecek bu kitabı bence okumalısınız. Yorgunluğunuzu atacağınız,kitabın satırları arasında bu yolculuğa dahil olacağınız çok sevimli bir kitap. Ben şimdiden iyi okumalar dilerim. Ruhunuza iyi bakın :))