İyi nedir? İnsanda güç duygusunu, güç isteğini, gücü arttıran her şeydir.
Kötü nedir? Zayıflıktan doğan her şeydir.
Mutluluk nedir? Gücün yükselme duygusu ve bu direnişin aşıldığı duygusudur.
Klasikleşen yazarlarımızın hayatlarını okuyup anlamaktan çok, onların yazdıkları bazı kitaplarında kendilerini çözümlemeye çalışmak daha bir güzel geliyor benim için. Bu kitap da onlardan birisiydi. Mesela Milena'ya Mektuplar kitabında Franz Kafka'yı tanıyabilirsiniz. Dostoyevski'nin içsel dünyasını bir nebze olsun yansıttığını düşünüyorum bu kitabıyla. Romanın sonunda neredeyse her şeyi özetleyen bir soru soruyor, "Kolay kazanılmış bir mutluluk mu? Yoksa insanı yücelten acı mı daha iyi?" diye. Herkesin bir kere okuması gereken klasik kitaplardandır.
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Olympia Yayınları · 2017159,7bin okunma