"....Basiretli kişi o kimsedir ki nefsi, onun ciddiyetini ve kuralla ri muhafaza ettiğini bilir. Böyle bir kişi bir mubah hususunda nefsinin önünü açtığı zaman nefsi o mubahın dışına çıkmaya cesaret edemez. Bu durumdaki kişinin nefsi ile kurduğu ilişki biçimi, askerlerinden birine şaka yapan hükümdar gibidir.
Çünkü böyle bir durumda asker hükümdarın yanında gevşeyip yılışık olmaz. Eğer gevşemiş olsa hemen hükümdarın heybetini hatırlar. İşte muhakkik olan da böyledir; nefsinin nasibini verir ve onun üzerindeki haklarını da eksiksiz olarak alır."
Aslında ilişkileri yürütmenin en vurucu noktası
kendi yaşamınızı yaşayabilmenizde saklı. Kendi kendine yeten her insan,
etrafına da mutluluk saçar, mutluluk saçan biri de
her zaman daha çok tercih edilir.