Pre-X, X ve Post-X tanıtımından yola çıkarak Post-Demokrasinin özellikleri üzerinde yoğunlaşmayı konu edinmiş. Aslında kapitalist düzende neo-liberal dürtülerin demokrasiyi nasıl baskıladığı ve bu vesileyle demokrasinin nasıl post-demokratiksel şekle dönüşerek işlevsizleştiğinden bahsetmekte. Kamu hizmetlerinin ve idare edenlerinin, özelleştirme ve taşeronlaştırma sebebiyle büyük firmaların hegemonyası altında kaldığı ve demokratik eşitliğin nasıl zaafa uğratıldığı, kitabın özellikle üzerinde durduğu bir konu olmuş. Aslında bahsedilecek çok konusu olmasıyla birlikte ana hatlarıyla kitabın içeriği bu şekilde. Tavsiye edilebilecek, güzel bir kitap.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bizim çağımızdaysa bireysel bilinç, muazzam miktarda ambalajlanmış ve organize bilgi paketleriyle boğulmuyorsa bile sürekli bombardıman altında tutuluyor. Burada asıl amaçlanan, bir tür kabullenme, sorgulamama, topluca edilgen kalma duygusunu yaratmak. Çoğu zaman, bazı kesimlerin bizi kendilerine boyun eğdirmeye ve gerek haberler, gerek metalar, gerekse seyahat benzeri araçlarla kendi kalıplarına uydurmaya çalışan görüntü bombardımanına maruz kalıyoruz.